Pomoce domowe

1. Biznesplan to podstawa

Nie wystarczy zaplanować założenia firmy, podobnie jak nie wystarczy kupić mopa z kubłem, by rozpocząć świadczenie usług. Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki rodzaj usług będzie świadczony i dla kogo, czy oferta będzie skierowana do klientów prywatnych, czy do firm. I wreszcie czy oferujemy kompleksowe sprzątanie, odkurzanie, wycieranie kurzu, mycie okien, oraz wszystkiego, co się znajduje w pomieszczeniach, czy koncentrujemy się na usługach specjalistycznych: pranie wykładzin, tapicerek, mycie okien, lub sprzątanie po remontach.

2. Rejestracja działalności

Jak każdą firmę, tak i sprzątającą, należy zarejestrować we właściwym urzędzie miejskim lub gminnym. Kolejnych formalności należy dopełnić w urzędzie skarbowym i ZUS-ie. Trzeba będzie między innymi wybrać sposób opodatkowania oraz zdecydować, czy firma będzie płatnikiem podatku VAT. W przypadku prowadzenia usług dla firm raczej należy się liczyć z koniecznością płacenia VAT-u, prowadząc usługi dla osób prywatnych, nie ma takiej konieczności. Konieczne będzie też założenie konta w banku.

3. Jednoosobowo czy z pracownikami?

Tu wszystko zależy od kwoty, jaką można zainwestować w rozruch firmy. Jeśli chcemy mieć dużą firmę z wieloma pracownikami, warto postarać się o dotację unijną na rozpoczęcie własnej działalności. Może też okazać się, że firma planowana jako jednoosobowa (taką firmę warto zareklamować na www.pomocedomowe.pl) z czasem rozrośnie się, gdyż ilość zleceń będzie przekraczała moce przerobowe jednej osoby.

4. Profesjonalny sprzęt

W zależności od rodzaju oferowanych usług trzeba będzie wyposażyć firmę w odpowiedni sprzęt do sprzątania. Wbrew pozorom nie zawsze wystarczy odkurzacz i myjka ciśnieniowa, szczególnie jeśli ma się w planach sprzątanie dużych obiektów. Oprócz tradycyjnych ściereczek, mopów, miotełek do kurzu mogą być potrzebne także duże i drogie maszyny sprzątające. Planując usługi w dziedzinie sprzątania, trzeba wziąć to pod uwagę.

5. Szkolenia

Wbrew pozorom sprzątanie to nie zabawa, a wiedza wyniesiona z domu może okazać się niewystarczająca. Wiedza na temat sprzętu, technik sprzątania, metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach (uporczywe plamy, delikatne tkaniny, drogie meble) oraz środków czystości jest niezbędna, aby prawidłowo i profesjonalnie świadczyć usługi.

6. Reklama

Aby mieć klientów trzeba ich zdobyć. W dużych miastach nie powinno to być problemem, zapewne będzie wielu chętnych na sprzątanie w Gdańsku (znajdziesz ich tu), ale i konkurencja w branży może być spora. Dlatego zakładając firmę trzeba pamiętać o zarezerwowaniu środków na reklamę. Oprócz ogłoszeń w lokalnej prasie, telewizji czy wśród znajomych (znana od lat metoda: „jedna pani drugiej pani”) warto również pomyśleć o własnej stronie internetowej. Dobrym sposobem na pozyskiwanie klientów jest składanie ofert wszędzie tam, gdzie potencjalnie może być zapotrzebowanie na tego typu usługi.

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej