Dziennikarze ujawniają kulisy Dino. Tak wygląda droga owoców i warzyw na półkę

W sieci pojawiły się doniesienia na temat procesu przygotowywania do sprzedaży owoców, warzyw oraz kwiatów z Dino. Co dzieje się z tymi produktami, zanim trafią do koszyka klienta? Popularna sieć zdradziła, w jaki sposób udaje jej się zachować świeżość wszystkich artykułów.
- Od producenta do sklepowej półki. Jaką drogę muszą przejść owoce i warzywa z Dino?
- Jak wygląda selekcja świeżych produktów spożywczych?
- Nie tylko owoce – co wiemy o roślinach z Dino?
- Dlaczego Dino szuka nowych dostawców?
Od producenta do sklepowej półki. Jaką drogę muszą przejść owoce i warzywa z Dino?
Sieć Dino podkreśla, że każdego dnia dostarcza na sklepowe stoiska świeże owoce i warzywa. Nie znajdziemy tam produktów przypadkowych, bo pracownicy sieci czuwają nad ich staranną selekcją. Dino deklaruje, że kontroluje jakość od pierwszego kroku, jakim jest wybór dostawców.
Firma nie stosuje tajnych ani sensacyjnych praktyk. Podobnie jak inne duże sieci handlowe, Dino dba o to, by każda partia warzyw i owoców była sprawdzana pod kątem jakości jeszcze zanim wyruszy do sklepu. Pracownicy monitorują warunki transportu i przechowywania produktów, bo dzięki temu jedzenie zachowuje świeżość.
W końcu warzywa i owoce lądują na specjalnych, wyspowych stoiskach znajdujących się w sklepach Dino. Chociaż produkt trafił do miejsca docelowego, wciąż jest kontrolowany. Sklepowy personel na bieżąco sprawdza, czy ekspozycja spełnia standardy jakościowe sieci.
Jak wygląda selekcja świeżych produktów spożywczych?
Dino podkreśla, że kontrola owoców i warzyw jest przeprowadzana każdego dnia w magazynach centralnych. Pracownicy sieci handlowej sprawdzają, czy jakość oraz wygląd produktów spełniają określone normy.
Jak przebiega taka kontrola? Jednym z jej etapów z pewnością jest selekcja warzyw i owoców przy dostawie. Specjaliści do spraw jakości mogą także czuwać nad odpowiednim magazynowaniem jedzenia, a do tego nadzorują jego transport. Dzięki temu świeże produkty nie psują się przedwcześnie i ładnie prezentują się na sklepowych półkach.
Pracownicy w punktach sieci Dino również są uczuleni na to, by na bieżąco monitorować jakość produktów. To właśnie personel sklepowy najszybciej zauważy, że produkty znajdujące się na półkach nie prezentują się tak, jak powinny. Można więc stwierdzić, że Dino stawia na dokładność i konsekwencję – dzięki wielu drobnym krokom klienci mogą wybierać spośród dziesiątek świeżych warzyw i owoców.

Nie tylko owoce – co wiemy o roślinach z Dino?
Rygorystyczna kontrola jakości dotyczy nie tylko produktów spożywczych. Dino sprzedaje także kwiaty cięte, doniczkowe oraz ogrodowe. Rośliny zachowują dobrą kondycję, ponieważ pochodzą od sprawdzonych producentów.
W ofercie sklepu Dino przez cały rok znajdziemy kwiaty ozdobne do domu, na balkon, czy do ogrodu, a w sezonie sieć sprzedaje także drzewka oraz rozsady warzyw. We wszystkich sklepach Dino działających w naszym kraju standard jakości jest dokładnie taki sam – firma skupia się na codziennych dostawach roślin i na ujednolicaniu systemu logistycznego.
Za wygląd kwiatów w marketach odpowiada odpowiednio przeszkolony personel. Pracownicy sklepu dbają o kondycję i wygląd roślin, które trafiły do sprzedaży.
Dlaczego Dino szuka nowych dostawców?
Sieć Dino dba o wysoką jakość oferowanych produktów, co z pewnością przekłada się na popularność marketów. Aktualnie w Polsce działa ponad 3000 sklepów należących do krajowego giganta. W tak rozbudowanej sieci standaryzacja procesów kontroli jakości jest koniecznością.
Spółka podkreśla, że przez cały czas poszukuje nowych dostawców i chętnie nawiązuje współpracę z regionalnymi producentami. Przedsiębiorcy zainteresowani sprzedażą swoich produktów mogą skontaktować się z firmą za pomocą specjalnego formularza.
Okazuje się, że kulisy kontroli jakości owoców, warzyw oraz roślin w sklepach Dino nie skrywają żadnych sensacyjnych informacji. Polska marka stawia na dobrych i sprawdzonych producentów oraz stały nadzór każdej partii produktu – od przyjęcia w magazynie, przez transport, aż po przygotowywanie sklepowej ekspozycji.