Chińskie elektryki szturmują Polskę — rekordowe rejestracje i rosnący udział w rynku w 2025 roku

Pierwsze półrocze 2025 roku przyniosło w Polsce dynamiczny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. W tym samym czasie chińskie marki samochodów osobowych konsekwentnie zwiększają swoje udziały na krajowym rynku, zdobywając nowych klientów zarówno w segmencie popularnym, jak i premium.
- Rekordowe wyniki rynku samochodów elektrycznych
- Chińskie marki zdobywają polski rynek
- Wzrost infrastruktury ładowania i wsparcie dla elektryków
- Elektryki w Polsce: rynek w fazie szybkiej transformacji
Rekordowe wyniki rynku samochodów elektrycznych
Według raportów KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 14,4 tys. nowych samochodów w pełni elektrycznych, co oznacza wzrost o ponad 62% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024. Ponadto liczba rejestracji pojazdów hybryd typu plug-in zwiększyła się o ponad 80% r/r.
Łącznie w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Polacy zarejestrowali 285,3 tys. nowych samochodów osobowych, przy czym segment premium wzrósł o 6,4%, a segment marek popularnych utrzymał stabilny poziom (+1,8% r/r).
Chińskie marki zdobywają polski rynek
Chińskie samochody osobowe cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. W pierwszym półroczu 2025 roku zarejestrowano 16 616 pojazdów osobowych z Chin – to ponad czterokrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, co daje chińskim producentom 5,3% udziału w rynku.
Największą część sprzedaży stanowią małe i średnie SUV-y oraz crossovery, które odpowiadają za 92% rejestracji chińskich samochodów. Liderami rynku są marki MG, Omoda, Jaecoo, BAIC i BYD, które odpowiadają za przytłaczającą większość rejestracji.
We wrześniu 2025 roku sprzedano w Polsce rekordową liczbę chińskich aut – 4 419 egzemplarzy, co dało im 8,9% udziału w rynku miesięcznym.

Wzrost infrastruktury ładowania i wsparcie dla elektryków
Dynamiczny rozwój rynku samochodów elektrycznych w Polsce wspiera również infrastruktura ładowania. Na koniec sierpnia 2025 roku działało 10 941 ogólnodostępnych punktów ładowania. Najlepiej rozwiniętą sieć posiadają: Warszawa (813 punktów), Gdańsk (354), Kraków (315), Poznań (308) i Szczecin (298).
Dodatkowo wprowadzono program „NaszeAuto”, który umożliwia dotacje na zakup i leasing elektrycznych samochodów bateryjnych, a także wsparcie dla inwestycji w stacje ładowania pojazdów ciężarowych.
Elektryki w Polsce: rynek w fazie szybkiej transformacji
Polski rynek motoryzacyjny w pierwszej połowie 2025 roku odnotował nie tylko wzrost rejestracji samochodów osobowych, ale także spektakularny wzrost udziału pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Równolegle do tego trendu rozwija się segment chińskich producentów, którzy zyskują coraz większą popularność wśród polskich kierowców.
W połączeniu z rosnącą dostępnością dotacji i dynamiczną rozbudową infrastruktury ładowania, wszystkie te czynniki wskazują, że Polska znajduje się w fazie szybkiej transformacji w kierunku elektromobilności. Trendy te mogą znacząco wpłynąć na przyszły kształt rynku, zwiększając udział zeroemisyjnych pojazdów w całym sektorze motoryzacyjnym