Fani Fortnite w szoku – w grze pojawił się… sklep Żabka
Żabka dobrze wie, jak powinien działać dzisiejszy marketing. Na przestrzeni lat firma zaproponowała klientom wiele innowacyjnych rozwiązań. Tym razem kreatywność Żabki poszybowała jednak mocno w górę. Marka nawiązała współpracę z popularną grą Fortnite. Fani przecierają oczy ze zdumienia.
Z tego artykułu dowiesz się:
Polskie miasto w popularnej grze
To nie żart – Żabka otworzyła pierwszy sklep w Fortnite. To jedna z najpopularniejszych gier free-to-play, którą pokochali gracze na całym świecie. Żabka cały czas wprowadza innowacyjne rozwiązania, aby zbliżyć się do swoich klientów. Właśnie dlatego zdecydowała się na ten odważny krok.
- Mając na uwadze światowe trendy i rosnące znaczenie gamingu jako kanału do komunikacji z klientami, obecność Żabki w świecie Fortnite to nie przypadek. – mówi Sebastian Szaraniec (Marketing Communication & Innovation Director w Żabka Polska) w notce prasowej na oficjalnej stronie Żabki. – Platforma skupia wokół siebie niemal 400 milionów graczy na całym świecie, jest tam obecnych wiele kultowych marek. Nas w związku z tym też tam nie mogło zabraknąć.
W Fortnite gracze mogą korzystać m.in. z „wysp” – specjalnych planszy lub światów stworzonych przez graczy. Jedną z takich wysp jest StoryHunt: Poznan, która jest dziełem ekipy z Poznania, Realtime Squad. Fani Fortnite mogą już konkurować na niej z graczami z całego świata. Wyspa jest wyjątkowa. Jest to bowiem wirtualna mapa Poznania, gdzie zawodnicy mogą poznać m.in. fragmenty historii stolicy Wielkopolski, ale i całego naszego kraju. Posłuchają m.in. o historii pierwszego króla Polski czy rogalach świętomarcińskich.
Gracze będą mogli spotkać się z postacią Żabu, a następnie ścigać się ulicami poznańskiej Starówki. Głównym zadaniem graczy będzie zebranie w jak najkrótszym czasie jak największej ilości żappsów porozmieszczanych na mapie. - Cieszy nas możliwość pokazania piękna Poznania szerszemu gronu odbiorców. Chcemy, aby tworzona przez nas wirtualna replika miasta była miejscem również dla tych, którzy przyczynili się do jego rozwoju. – zaznaczają twórcy wirtualnej mapy StoryHunt: Poznan. Bardzo cieszy ich współpraca z Żabką, której korzenie wyrastają z Poznania. Uważają bowiem, że bardzo ważne jest wyrażenie uznania dla firm, które rozwinęły się w lokalnej społeczności, jednocześnie ją budując.
Żabka wciąż zaskakuje klientów
Żabu to bohater mapy utworzonej przez Realtime Squad. To wirtualna żaba, która przedstawia graczom wyzwanie – wyścig wśród przepięknych kamienic Starego Miasta. To jednak nie koniec! Gracze będą mijać po drodze sklepy Żabka pochodzące z Poznania. Na mapie można znaleźć budynek, który stanowi m.in. siedzibę firmy.
Żabka bez wątpliwości jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieciówek sklepów osiedlowych w Polsce. Obecność w Fortnite to jednak nie pierwszy innowacyjny ruch marketingowy firmy. Żabka zaskakuje klientów już od dawna.
- W 2019 roku zadebiutowała aplikacja mobilna Żappka. Można w niej znaleźć m.in. zniżki i kupony, a także zbierać punkty (żappsy).
- Klienci mogą płacić za zakupy w sklepach za pomocą aplikacji Żappka Pay.
- Żabka doczekała się swojej społeczności na Discordzie.
W Żappce jest „Żabu” – gra, gdzie klienci mogą opiekować się wirtualną żabą i zdobywać poziomy. Żabu można personalizować, kupując mu różne akcesoria. Za osiągnięcie konkretnego poziomu można otrzymać m.in. darmowe produkty, żappsy albo zniżki na zakupy.
Źródła:
- https://www.zabka.pl/zabka-wkracza-do-swiata-fortnite/
- https://cdn.zabka.pl/wp-content/uploads/2024/01/12115733/Komunikat_Zabka-wkracza-do-swiata-Fortnite_12-01-2023.pdf