Nowe zasady zakupów w Lidlu. Zakupy zamiast przy kasie zeskanujesz telefonem. Są też zmiany na parkingach

Od 5 marca klienci sieci sklepów Lidl będą mogli skorzystać z dodatkowych funkcji, dzięki którym zakupy powinny stać się jeszcze wygodniejsze. Czy wiesz, jakie zmiany czekają użytkowników aplikacji mobilnej Lidl Plus? Sprawdź, czy Ty również skorzystasz na wprowadzeniu kilku nowych udogodnień.
Z tego artykułu dowiesz się:
Istotna zmiana regulaminu – co nowego czeka na klientów Lidla?
Już od środy 5 marca klienci sieci sklepów Lidl będą mogli korzystać z nowych funkcji aplikacji Lidl Plus. Dzięki wprowadzeniu kilku udogodnień zakupy mają stać się szybsze i łatwiejsze. Warto zwrócić uwagę na uproszczenie zasad zwrotu produktów przemysłowych zakupionych z wykorzystaniem aplikacji Lidl Plus. Klienci, którzy chcą oddać pełnowartościowy towar, mogą zwrócić go do dowolnego stacjonarnego sklepu Lidl na terenie Polski. Na dokonanie zwrotu mają 30 dni od daty zakupu, którą można sprawdzić w aplikacji.
Osoby, które chcą skorzystać z dodatkowych usług obowiązujących od 5 marca, muszą pobrać aplikację Lidl Plus (o ile jeszcze jej nie mają). Aby było to możliwe, należy posiadać urządzenie mobilne z dostępem do internetu. Przy rejestracji konieczne będzie podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu. Następnie klient musi założyć konto w serwisie „Konto Lidl Plus” oraz zaakceptować obsługę plików cookies. Posiadacze aplikacji, którzy chcą zyskać dostęp do nowych funkcji, powinni zaakceptować nowy regulamin, który zacznie obowiązywać już od najbliższej środy. 5 marca będzie też ostatnim dniem na skorzystanie z atrakcyjnych promocji w Lidlu.
E-mobilność – ułatwienie dla posiadaczy aplikacji Lidl Plus
Pod wybranymi sklepami należącymi do sieci Lidl pojawiły się już ładowarki do samochodów elektrycznych. Od środy będzie można z nich korzystać – taka funkcja będzie skierowana do posiadaczy aplikacji Lidl Plus. Klienci sklepu będą mogli ładować pojazdy elektryczne w trakcie zakupów oraz zdalnie zarządzać całym procesem. Aplikacja wskaże najbliższą stację ładowania, a także posłuży do dokonania płatności.
Najłatwiejszy sposób na skorzystanie z usługi ładowania samochodów elektrycznych to znalezienie najbliższej stacji w mapie aplikacji. Jeśli jesteśmy już na miejscu, wystarczy zeskanować kod QR. Osoby, które chcą skorzystać z e-mobilności, muszą mieć konto w aplikacji Lidl Plus oraz zarejestrowaną kartę płatniczą w Lidl Pay. Aktualnie sieć nie przewiduje innych sposobów płatności – usługa będzie realizowana wyłącznie za pośrednictwem transakcji bezgotówkowych.
Sieć Lidl będzie korzystać z usługi preautoryzacji. Oznacza to, że z konta bankowego klientów korzystających ze stacji ładowania samochodów elektrycznych zostanie automatycznie pobrana kwota w wysokości 100 zł. Po zakończeniu ładowania na rachunek bankowy klienta zostanie zwrócona niewykorzystana kwota – sieć zastrzega jednak, że taka procedura może trwać do trzech dni roboczych od momentu zakupu usługi.

Wprowadzenie funkcji Scan&Go – koniec długich kolejek do kas?
Największe zainteresowanie wśród klientów sklepu Lidl wzbudza wprowadzenie funkcji o nazwie Scan&Go. Użytkownicy aplikacji Lidl Plus już od środy będą mogli zdecydowanie przyspieszyć swoje zakupy. Nowa funkcja zostanie wprowadzona tylko w wybranych sklepach. Klienci korzystający z aplikacji samodzielnie zeskanują produkty przy pomocy smartfonów i zapłacą za zakupy w aplikacji lub przy kasie samoobsługowej. W ten sposób będą mogli ominąć długie kolejki, które często ustawiają się przed tradycyjnymi kasami.
Żeby sprawdzić, czy interesujący nas sklep oferuje funkcję Scan&Go, należy otworzyć aplikację Lidl Plus i użyć specjalnej wyszukiwarki. Klienci korzystający z nowego rozwiązania muszą się jednak przygotować na wyrywkowe kontrole przeprowadzane przez pracowników sklepu. Oznacza to, że osoba pracująca w Lidlu może skontrolować wybrane albo wszystkie towary znajdujące się w naszym koszyku. Jeśli okaże się, że jego zawartość nie pokrywa się z rachunkiem, klient będzie zobowiązany do dopłaty brakującej kwoty. Osoby kupujące towary przeznaczone dla pełnoletnich poprzez funkcję Scan&Go, muszą przejść weryfikację wieku, którą przeprowadza się przy kasie.