Jakie czynniki mogą wpływać na koszt wymiany sprężyn amortyzatora?

Cena wymiany sprężyny może być mocno zróżnicowana. Na koszt robocizny z pewnością wpłynie stopień skomplikowania oraz czasochłonność przeprowadzonych prac. Możemy zatem przyjąć, że jednym z ważnych wyznaczników ceny będzie wybrany model pojazdu. Na koszt wymiany sprężyn amortyzatora wpłynie także wybór osi. Amortyzatory wymienia się w parach przód i tył. Wymiana amortyzatorów na przedniej osi pojazdu wiąże się ze znacznie większą czasochłonnością, przez co cena wymiany sprężyny będzie wyższa. Wymiana amortyzatorów na tył na ogół okazuje się odczuwalnie tańsza.

Na koszt wymiany sprężyn amortyzatora wpłynie też renoma warsztatu. Im bardziej znany i renomowany serwis lub warsztat, tym na ogół wyższy koszt robocizny. Duże znaczenie odgrywa także wspomniana wcześniej czasochłonność prac, bowiem wielu mechaników ustala wyceny w oparciu o roboczogodzinę swojej pracy.

Na koszt wymiany amortyzatorów w samochodach VW, Toyota, Peugeot, Renault czy Mercedes wpłynie też lokalizacja warsztatu. Najwyższe koszty robocizny odnotowuje się w centrach dużych miast, głównie w Warszawie. Cena wymiany sprężyny w warsztacie ulokowanym w niewielkiej miejscowości, na ogół okazuje się odczuwalnie niższa. Najniższy koszt robocizny można odnotować w niewielkich warsztatach we wschodniej części Polski.

Cena wymiany sprężyny będzie też ściśle związana z kosztem nowego elementu. Możemy nabyć amortyzatory oryginalne lub tak zwane zamienniki. Drugie rozwiązanie może okazać się znacznie tańsze, jednak często nie zapewnia tak długiej żywotności. Doświadczony mechanik podpowie w zakresie doboru odpowiednich elementów i określi, ile trwa wymiana sprężyn w konkretnym pojeździe.