Zasady zwrotów w Leroy Merlin bez tajemnic – wyjaśniamy krok po kroku
Pierwszy market sieci Leroy Merlin powstał w naszym kraju w 1996 roku, choć historia firmy na świecie sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku. Polacy bardzo szybko docenili to, co oferuje im jeden z najpopularniejszych marketów budowlanych. Dziś sieć liczy kilkadziesiąt sklepów, stale się rozwijając. Warto jednak wiedzieć, jak wygląda kwestia zwrotu towarów zakupionych w Leroy Merlin!
Jeśli planujesz remont lub wykończenie wnętrz, skorzystaj z usługi Szukaj Wykonawcy, dostępnej na stronie Kalkulatory Budowlane. Po wypełnieniu krótkiego formularza zyskasz dostęp do najlepszych ofert.
Z tego artykułu dowiesz się:
Zwrot towaru i reklamacje - na jakich zasadach?
Zwroty w Leroy Merlin
Zasady dotyczące zwrotu towaru czy też wymiany towaru w sklepach sieci Leroy Merlin zostały dokładnie określone w jego regulaminie. To bowiem pomoże wielu klientom uniknąć niedopowiedzeń w tej kwestii.
Warto wiedzieć przede wszystkim, że zakupiony towar możemy zwrócić w dowolnym sklepie sieci, nie tylko w tym, w którym został on zakupiony. To rozwiązanie bardzo wygodne z punktu widzenia klientów, którzy niekiedy robią zakupy w sklepach z artykułami budowlanymi oddalonymi sporo od swojego miejsca zamieszkania.
W regulaminie możemy również przeczytać informację o tym, że klienci liczyć mogą na bezterminowy zwrot towaru na zasadach zgodnych z regulaminem sklepu.
Zwrot towaru nieużywanego i reklamacje
Warto podkreślić, że w regulaminie sklepu pojawiła się informacja o tym, że można zwrócić do niego jedynie towar, który nie był używany, nie jest zabrudzony i posiada oryginalne opakowanie.
Nieco inaczej prezentuje się sytuacja wówczas, kiedy klient zakupił w sklepie sieci Leroy Merlin produkt posiadający ściśle określony termin ważności. W takim przypadku termin jego zwrotu jest jasno określony. Ile dni jest na zwrot, jak ten termin określić? Nie może on nastąpić w ciągu <30 dni przed upływem owego terminu, należy uporać się z zadaniem wcześniej.
Należy pamiętać, by mieć z sobą oryginalny dowód zakupu (w postaci paragonu lub faktury czy jej duplikatu). Ten dowód nie jest potrzebny jedynie w przypadku klientów będących uczestnikami programu „DOM” czy „KLUB PRO Leroy Merlin dla profesjonalistów”. W ich przypadku wystarczy to, że klient ma w swojej historii zakupów potwierdzenie, iż nabył zwracany produkt.
W sprawie jakichkolwiek niejasności związanych ze zwrotem towarów czy reklamacjami można kontaktować się bezpośrednio ze sklepem drogą mailową.
Warto jednocześnie podkreślić, że możliwość zwrotu towaru w Leroy Merlin nie dotyczy określonej grupy produktów. Należą do ich między innymi farby z mieszalnika, ale nie tylko. Jeśli szukasz informacji o asortymencie sklepu, sprawdź koniecznie zebrane w tym miejscu artykułu o Leroy Merlin.
Zwroty w Leroy Merlin a towary objęte zakazem zwrotu
Prócz wymienionych w akapicie powyżej farb z mieszalnika w sklepie nie można oddawać następujących produktów:
- Produktów przygotowywanych na indywidualne zamówienie (blaty czy drzwi)
- Produktów, które sprzedawane są „z metra”, czyli np. tkanin
- Produktów sprzedawanych na wagę
- Roślin zielonych
- Książek, czasopism i nośników danych
- Źródeł światła
- Towarów pochodzących z ekspozycji oraz sprzedawanych w ramach wyprzedaży
Powyższa lista jasno wskazuje zatem, że zwroty w Leroy Merlin nie dotyczą wszystkiego, co można w markecie budowlanym zakupić. Należy mieć ten fakt na uwadze podczas nabywania w nim towarów.
Zwrot rozpakowanego towaru w Leroy Merlin
Jak czytamy w regulaminie, towar poddawany zwrotowi musi być nierozpakowany, nieużywany, ma także znajdować się w opakowaniu oryginalnym. Oznacza to jednocześnie, iż zwrot rozpakowanego towaru nie jest w tym markecie budowlanym możliwy.
Warto zdawać sobie z tego sprawę i tego typu produkty zakupione w którymś ze sklepów sieci traktować już jako te, których na pewno nie będzie można zwrócić. Nie ma bowiem możliwości zwrotu rozpakowanego towaru.
Można więc powiedzieć, że otwarcie opakowania produktu kupionego w Leroy Merlin jest zarazem dla kupującego oznaką jego pozostawienia. Wówczas bowiem jego zwrot nie jest już możliwy, wymiana towaru zaś jest wtedy, kiedy są ku temu powody.
Wymiana towaru oraz zwrot towaru w Leroy Merlin
Zakup w sklepie internetowym a zwrot towaru
Należy pamiętać o tym, że marka Leroy Merlin prowadzi również sprzedaż drogą internetową. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, iż zakupione w ten sposób towary można jak najbardziej zwracać. W jaki sposób oddawać towary nabyte w sklepie internetowym?
Przyniesienie zwracanego towaru zakupionego przez sklep internetowy marki jest traktowane dokładnie tak, jak w przypadku produktów nabywanych stacjonarnie.
Oznacza to zatem w praktyce, że jeśli zakupimy przez sklep internetowy Leroy Merlin towar, który nie jest na liście produktów, które zwrotowi nie podlegają, a ponadto nie został rozpakowany, można go w dowolnym stacjonarnym punkcie sprzedaży Leroy Merlin zwrócić.
Zwrot towaru w OBI
OBI to również popularny w naszym kraju market budowlany, który każdego dnia odwiedza wiele tysięcy kupujących. Nie zawsze jednak ich zakupy okazują się być w 100% trafione. Warto zatem wiedzieć, jak wygląda zwrot towaru w OBI!
W tym przypadku także mamy do czynienia z bezterminowym zwrotem towarów. Jest jednak pewna grupa produktów, które zwrotowi nie podlegają. Mówimy tutaj o żywych roślinach, towarach z wyprzedaży, artykułach ciętych z metra, produktach, których termin ważności już minął, farb z mieszalnika, towarach przygotowywanych na specjalne zamówienie oraz pojedynczych paneli oraz płytek.
W przypadku zwrotów towarów w OBI również okazać należy oryginalny dowód zakupu. Stanowić go może:
- Rachunek
- Faktura
- Duplikat faktury
A zwrot towaru w Castoramie?
Market budowlany Castorama także przygotował zasady dotyczące zwrotu towarów. Oto, jak się one pokrótce przedstawiają!
W regulaminie czytamy, że klienci zwracać mogą bezterminowo towar zakupiony w sklepie sieci, musi on jednak być nieużywany (czyli innymi słowy znajdować się w niezmienionym stanie). Nie ma jednak możliwości zwrotu produktu, który został wykonany na specjalne zamówienie kupującego.
Warto zwrócić także uwagę na fakt, że jeśli towar okaże się po sprawdzeniu przez pracownika Castoramy zużyty albo zniszczony, jego zwrot będzie niemożliwy.