Wymiana uszczelki pod głowicą – kiedy będzie konieczna?

Zanim zaczniemy analizować, ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą, skoncentrujmy się na kwestii trafnej diagnostyki problemu. Na forach branżowych znajdziemy szereg informacji o sposobie oceny problemu. Do najczęstszych objawów uszkodzenia uszczelki należy biały szlam, który powstaje pod korkiem wlewu oleju. Do częstych objawów zalicza się także biały dym i kipienie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. O konieczności wymiany uszczelki może świadczyć także znaczący ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym, przy jednoczesnym braku widocznych plam na podjeździe czy miejscu parkingowym. Warto przy tym zauważyć, że wspomniane objawy mogą też oznaczać inne, mniej problematyczne uszkodzenia, a czasem nawet nie oznaczają żadnej awarii. Dobrym przykładem jest biały dym, który wydobywa się z nowszych pojazdów (diesel). Może to być efekt wypalania się filtra cząstek stałych. Podobne objawy daje też zbyt niski poziom płynu lub niesprawna praca dmuchawy chłodnicy.

Prawidłowo pracująca uszczelka pod głowicą może działać bezawaryjnie przez wiele długich lat. Warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które zmniejszają jej trwałość. Najczęściej występujące są uszkodzenia układu chłodzenia, a także nieprawidłowo wykonany montaż instalacji gazowej.

Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Koszt wymiany

Co wpływa na koszt robocizny i koszt wymiany uszczelki pod głowicą?

Cena wymiany uszczelki pod głowicą na ogół okazuje się niemałym wydatkiem. Co prawda sam cennik wymiany uszczelki pod głowicą jest mocno zróżnicowany, jednak musimy liczyć się z kwotami minimum kilkaset złotych. Cena naprawy będzie uzależniona od kilku podstawowych czynników. Pierwszy i jeden z ważniejszych czynników to specyfika silnika. Koszt wymiany uszczelki będzie uzależniony od dostępu do napędu rozrządu. Nowoczesny silnik diesel może posiadać utrudniony dostęp, przez co rośnie koszt robocizny i ostateczny koszt wymiany uszczelki.

Kolejny czynnik to ilość głowic. Warto zauważyć, że silniki widlaste mają po dwie głowice, co może wpłynąć na wyższy koszt wymiany i koszt robocizny. Cennik wymiany uszczelki pod głowicą będzie też uzależniony od dodatkowych prac. Wymiana uszczelki często łączy się z koniecznością planowania głowicy. Jest to kolejny wydatek rzędu kilkuset złotych. Ostateczna cena naprawy może być także powiększona o kontrolę stanu prowadnic, uszczelniaczy wałków rozrządu oraz gniazd zaworowych. W niektórych przypadkach należy je dodatkowo oczyścić lub wymienić (wtedy koszt robocizny okaże się wyższy).

Ostateczna cena naprawy może być także uzależniona od stawki za nowe części. Najtaniej byłoby zamontować stary napęd rozrządu i stare śruby głowicy. Jednak nie jest to polecane rozwiązanie. Znacznie lepszym i bezpieczniejszym pomysłem będzie zakup nowych, dobrej jakości części. Taki wybór wpłynie na zwiększenie żywotności. Obowiązkowo należy także uzupełnić nowy olej (również dostępny w różnych przedziałach cenowych).

Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Cena naprawy będzie także uzależniona od stawki wybranego warsztatu. Niemal każdy warsztat dokonuje indywidualnej wyceny naprawy. Jest to związane z bardzo szeroką różnorodnością prac. Cena naprawy (wymiana uszczelki) może wahać się w kwocie od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy. Wliczamy w to zarówno koszt robocizny, jak i cenę nowych części. Najwyższy koszt wymiany na ogół dotyczy nowszych pojazdów i napraw wykonanych w autoryzowanych serwisach. Niższa cena naprawy może obowiązywać w mniej znanych warsztatach, oddalonych od centrum miast. Koszt robocizny może być także uzależniony od regionu naszego kraju. Mniejsze warsztaty, działające we wschodniej części kraju mogą zapewniać niższy koszt robocizny niż duże serwisy, ulokowane we Wrocławiu lub Szczecinie. Najwyższe ceny usług na ogół zaobserwujemy na terenie Warszawy. Jeśli szukasz więcej informacji, sprawdź także zebrane w tym miejscu artykuły z cennikami motoryzacyjnymi.



Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Średnia cena wymiany

Cennik wymiany uszczelki pod głowicą rozpoczyna się od kwoty kilkuset złotych. Najniższa cena wymiany przeważnie dotyczy silników czterocylindrowych rzędowych, typu R4. Wymiana uszczelki (diesel) przeważnie kosztuje od 800 zł w górę. Jest to koszt wymiany z planowaniem głowicy, ale bez ceny wymiany płynów.

Cennik wymiany uszczelki pod głowicą przeważnie przekracza kwotę 1 000 zł. Średnia cena wymiany to 1 000 – 2 000 zł. Niekiedy cennik wymiany uszczelki pod głowicą okazuje się jeszcze większy. Wyższa cena wymiany dotyczy dużych silników diesel z trudnym dostępem do uszczelki i z jednoczesną wymianą głowicy.

Ostateczny koszt wymiany uszczelki pod głowicą okazuje się mocno zróżnicowany. Dlatego warto wybrać sprawdzony warsztat samochodowy i dopytać o wycenę naprawy konkretnego pojazdu. Doświadczony mechanik obejrzy usterkę, omówi możliwości naprawy i określi wstępny cennik wymiany uszczelki pod głowicą.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 96,4% czytelników artykuł okazał się być pomocny