Czy warto inwestować w pozycjonowanie w 2024 roku?

Od wielu lat mówi się o pozycjonowaniu, jako najlepszej formie reklamy w internecie. Czy w 2024 r. również tak będzie? Biorąc pod uwagę zalety tego rozwiązania oraz zestawiając je z innymi formami, w kolejnym roku pozycjonowanie także będzie warte inwestycji. Dlaczego? Sprawdź w dalszej części tego artykułu!
Z tego artykułu dowiesz się:
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest zbiorem działań, które od kilku lat przyczyniają się do sukcesów marketingowych i sprzedażowych. Ich celem jest osiąganie coraz lepszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron wręcz dąży do tego, aby witryna była widoczna na samym ich szczycie. Trzeba bowiem pamiętać, że brak realizacji tego procesu nie spowoduje, że strona internetowa będzie dostrzegana przez grupę docelową. Jeśli jej pozycja w wynikach wyszukiwania będzie odległa, to potencjalni klienci nawet nie będą wiedzieć o jej istnieniu.
Pozycjonowanie ma za zadanie zmienić powyższy stan rzeczy. Dlatego też w jego ramach realizuje się działania związane z optymalizacją wielu obszarów witryny, jak np. kod, czas ładowania, tytuły i nagłówki, zbudowaniem czytelnej struktury strony, jej responsywności, a także tworzeniem ciekawych i angażujących treści.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to jedna z ciekawszych form reklamowania firm, marek, produktów oraz usług w internecie. Dlaczego warto w nią inwestować?
Pozycjonowanie jest tańsze w dłuższej perspektywie czasu
Wielu przedsiębiorców, kiedy zaczyna się interesować pozycjonowaniem, dopytuje o jego cenę. Na początkowym etapie może być ona wysoka, ale trzeba pamiętać, że to zwykle rozpoczęcie prac od zera. Konieczne jest zatem przeprowadzenie audytu, przygotowanie strategii oraz wdrożenie wszystkich niezbędnych działań. Kiedy widoczne są już efekty pozycjonowania, miesięczny koszt jest znacznie mniejszy. Co ciekawe, może być on niższy od budżetu poświęconego na płatne reklamy Google Ads oraz realizowane w mediach społecznościowych. Poza tym inwestycja w pozycjonowanie zwraca się zarówno pod względem zysków ze sprzedaży, jak i korzyści wizerunkowych.
Pozycjonowanie pomaga dotrzeć do odpowiednich osób
Warto inwestować w pozycjonowanie w 2024 r. z uwagi na możliwość dotarcia do właściwej grupy docelowej. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley wskazują, że to, co odróżnia działania SEO od innych form reklamowych, to możliwość zaprezentowania witryny osobom, które są faktycznie zainteresowane firmą, marką, produktem lub usługą. Wyszukują ich w internecie, dlatego oczekują wyników najbardziej dopasowanych do ich zapytania. Pozycjonowanie umożliwia zatem dotarcie do potencjalnych klientów, a nie wysyłanie komunikatów w próżnię.
Pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie
Widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest bardzo ważna dla zwiększenia ruchu na niej. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie firmą oraz jej ofertą. Pozycjonowanie prowadzi bowiem do częstego wyświetlania witryny na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Tym samym rośnie ruch na stronie pochodzący z tego źródła.
Pozycjonowanie zwiększa sprzedaż
Biznes jest nastawiony na zarabianie pieniędzy. Pochodzą one ze sprzedaży produktów lub usług. Jeśli firma zacznie pozycjonować swoją witrynę w internecie, to może zwiększyć zakres osób, do których dociera. To z kolei wpływa na wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie wspomaga proces budowania wizerunku
Jedną z istotnych zalet pozycjonowania, jest wpływ na budowanie wizerunku. Użytkownicy wyszukiwarki oczekują od niej precyzyjnych wyników. Jeśli wśród nich znajduje się pozycjonowana strona, to zaczynają kojarzyć zarówno ją, jak i firmę, która za nią stoi. W efekcie biznes może budować wizerunek, a jednocześnie zwiększać poziom zaufania do siebie wśród klientów.
Podsumowanie
Pozycjonowanie jest godną uwagi formą reklamy, zarówno teraz, jak i w 2024 r. Celem tego procesu jest zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. On z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży, zysków, jak i korzyści wizerunkowe.