E-marketing z 1stplace.pl

E-marketing, czyli działania promujące firmę, wspierające sprzedaż, budowę pozytywnego wizerunku marki nie należą do najłatwiejszych. Tutaj liczą się nie tylko umiejętności techniczne, ale także znajomość odbiorców, kreatywność, regularnie prowadzone analizy. Jak do całego procesu podchodzi 1stplace.pl - agencja e-marketingu, która ma na koncie ponad 10 lat współpracy z firmami o różnej specyfice działania?

Analiza i poznanie odbiorców ‒ podstawa e-marketingu

Pierwszym krokiem w działaniach e-marketingowych powinno być poznanie swoich klientów. Przeprowadzenie analizy dotyczącej potrzeb i preferencji odbiorców, języka, jakim się posługują, informacji, jakie będą dla nich najważniejsze. Nie trafimy z przekazem do swoich klientów, jeśli ich nie poznamy. Dla seniora ważne będą inne argumenty niż dla studenta, na jeszcze inne kwestie zwrócą uwagę rodziny z dziećmi.

Nowoczesna strona www - bez tego ani rusz

Strona internetowa to wizytówka firmy. Witryna musi być dopracowana w każdym szczególe. Użytkownicy są wymagający i cenią swój czas. Jeśli strona z jakichś względów im nie odpowiada, po prostu ją wyłączają. My tracimy, a zyskuje konkurencja. Na jakie elementy powinniśmy więc zwrócić szczególną uwagę?

  • Struktura, czyli rozplanowanie podziału na kategorie i podkategorie, intuicyjna ścieżka zakupowa.
  • Elementy graficzne - rozmieszczenie elementów graficznych, przycisków, grafik.
  • Design ‒ wyraźny font, miłe dla oka kolory, design dostosowany do specyfiki branży.
  • Optymalizacja techniczna - ważne też, aby strona działała bezawaryjnie, by sprawnie się ładowała oraz, by była odpowiednio zabezpieczona (certyfikat SSL).

Pozycjonowanie, czyli widoczność strony w wynikach organicznych

Gdy już będziemy mieli nowoczesną, funkcjonalną stronę www, będziemy mogli przejść do kolejnego etapu, czyli do zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy klikają wyłącznie domeny z TOP10. Takie witryny odnotowują największy ruch i współczynnik konwersji, cieszą się zaufaniem wśród klientów, mają autorytet. Warto więc rozpocząć działania, które sprawią, że nie tylko uzyskamy, ale też utrzymamy miejsce w rankingu.

Wyobraź sobie taką sytuację. Użytkownik zainteresowany usługami, które świadczy Twoja firma, wpisuje w okno wyszukiwania frazę kluczową. Twoja strona wyświetla się na szczycie rankingu. Użytkownik klika link. Witryna jest funkcjonalna, ma nowoczesny design, działa bez zarzutu. Klient zostaje na niej dłużej. Odwiedza różne zakładki, zapoznaje się z ofertą. W końcu decyduje się na konwersję.

Wszystko to ma pozytywny wpływ na rozwój biznesu. Dobra widoczność w sieci w połączeniu z funkcjonalną stroną internetową to przewaga nad rywalami, większa rozpoznawalność w sieci i większa szansa na konwersję.

Reklama płatna - błyskawicznie docieraj do grupy docelowej

Warto docierać do klientów różnymi drogami. Właśnie dlatego, oprócz pozycjonowania, dobrze rozważyć reklamę płatną, czyli kampanie Google Ads. Takie reklamy wyświetlają się w różnych miejscach, między innymi w sieci wyszukiwania, w karcie Zakupy, na Youtube, w sieci reklamowej Google. W zależności od celów biznesowych do wyboru mamy różne rodzaje kampanii, na przykład remarketing, kampanię displayową, kampanię lokalną, kampanię produktową.

Google Ads to sposób, by szybko zwiększyć rozpoznawalność, liczbę wejść na stronę www, liczbę połączeń telefonicznych, sprzedaż.

Działania w mediach społecznościowych

Zróżnicowane, wartościowe wpisy w mediach społecznościowych to kolejny krok w stronę zwiększenia rozpoznawalności i zysków. Prowadzenie profilu na przykład na Facebooku, pomoże Ci dotrzeć do wielu użytkowników, zbudować społeczność wokół firmy. Za pomocą wpisów możemy także informować odbiorców o promocjach, eventach, nowych produktach w ofercie, pochwalić się realizacjami. Warto też zaprezentować opinie dotychczasowych klientów (będą doskonałym dowodem słuszności).

E-marketing - pamiętajmy o analizie i optymalizacji

Nie możemy zapomnieć o analizie przeprowadzonych działań. Przez cały czas powinniśmy testować różne rozwiązania, sprawdzać, które sprawdzają się najlepiej. Czy nasi klienci są bardziej zainteresowani cennikiem usług, czy częściej szukają opisów i zdjęć efektów przed i po? Które z wpisów są najbardziej skutecznie? Dobrze wszystko kontrolować i wprowadzać w życie odpowiednie zmiany.

Jak widać, działania z zakresu e-marketingu nie należą do najprostszych. Dobrze więc zdać się na specjalistów, a samemu skupić się na prowadzeniu i rozwijaniu biznesu. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do współpracy z 1stplace.pl, agencją, która powstała, by firmy mniejsze i większe nigdy nie musiały martwić się o e-marketingową klapę.

materiał partnera

ikona podziel się Przekaż dalej