Dlaczego warto zacząć odchudzanie już teraz?

Do lata zostało tylko kilka miesięcy. Wydaje się, że do najcieplejszej pory roku trzeba czekać wieczność. Jednak czas płynie nieubłaganie! Nim się zorientujesz, będzie już lato. Czy na pewno jesteś odpowiednio przygotowana do wakacji? Lato wiąże się z wakacyjnym szaleństwem i wyskoczeniem z ciuchów, które przez wiele miesięcy nas krępowały. A może… maskowały? Przypatrz się sobie i zastanów, czy właśnie tak chciałabyś wyglądać w zbliżające się wakacje. Może pragniesz coś zmienić? Jeśli duchem jesteś „lekkim latem”, ale ciałem wciąż „ciężką zimą” – najwyższy czas na zmiany!

Nie przekładaj procesu chudnięcia na ostatnią chwilę, ponieważ możesz nie zdążyć do lata. Spalanie tkanki tłuszczowej to długotrwały proces, a nie wyścig po pierwsze miejsce. Zbliżające się lato może być świetną motywacją do ruszenia się z kanapy i zrobienia wreszcie czegoś ze swoim ciałem. Jednak zmiany trybu życia nie powinno się traktować wyłącznie sezonowo. Zdrowe odżywianie, zbilansowana dieta i aktywność fizyczna – to wszystko warto wprowadzić do codziennego życia. Perspektywa nadchodzącego lata będzie doskonałym bodźcem do zdrowych zmian. Racjonalnie i bez szkód dla zdrowia powinno się chudnąć ok. 0,5-1 kg tygodniowo. Warto zacząć już teraz! Im szybciej i konsekwentniej rozpoczniesz odchudzanie, tym więcej wagi utracisz i zmienisz sylwetkę. Być może nie tylko na wakacje, ale i na… całe życie?

To warto jeść, żeby zdrowo schudnąć!

Zdrowe jedzenie to podstawa skutecznego odchudzania. Jeśli cały czas popełniasz błędy żywieniowe, nie osiągniesz zadowalających, a już na pewno trwałych efektów. Najważniejsze jest wyeliminowanie złych nawyków i wypracowanie silnej woli. Zmiana niektórych przyzwyczajeń może przyjść szybko. Jednak w odchudzaniu najważniejsze będzie utrzymanie zdrowych nawyków. Jak jeść, aby schudnąć do wakacji? Co powinnaś mieć w lodówce? Oto kilka skutecznych wskazówek!

  • Naucz się spożywać 4-5 niewielkich posiłków dziennie, zachowując między nimi ok. 3-godzinne przerwy. Dzięki temu nauczysz się regularności i zmniejszysz porcje dań. Tryb żywienia należy dopasować do codziennego funkcjonowania.

  • Nie podjadaj między posiłkami, ponieważ nie będziesz robić postępów w odchudzaniu. Produkty jedzone między głównymi daniami zwiększają dzienny bilans kaloryczny. Powinnaś więc traktować przekąski jako normalny posiłek – jeden z 4 lub 5.

  • Unikaj żywności przetworzonej, np. dań instant, słodkich i słonych przekąsek. W dużej części składają się z konserwantów, cukru i sztucznych barwników. To puste kalorie, które nie wnoszą nic ani w odchudzanie, ani w zdrowe życie.

  • Pij dużo wody, minimum 2 l dziennie. Jednocześnie ogranicz gazowane i energetyczne napoje, a najlepiej całkiem z nich zrezygnuj. Warto wyeliminować również napoje owocowe i nektary. Usuń z menu alkohol – to tylko puste kalorie.

  • Włącz do diety błonnik, który znajduje się w świeżych warzywach, owocach i pełnoziarnistych produktach. Dzięki niemu zwiększysz uczucie sytości, a także wyregulujesz prawidłową pracę jelit. Wpłynie to również na poprawę przemiany materii.

Posiłki nie mogą być ani za małe, ani za duże. Niewielkie porcje mogą spowolnić metabolizm i doprowadzić do zastoju wagi. Zbyt duże doprowadzą z kolei do odkładania się tkanki tłuszczowej w nadmiernej ilości. Możesz również zastąpić jeden lub dwa posiłki zdrowymi koktajlami proteinowymi, które ułatwią zrzucanie nadmiernych kilogramów. Proces ten uproszczą również inne dobrze dopasowane produkty dietetyczne, takie jak batony proteinowe. Tego typu zdrową żywnością warto zastąpić minimum jeden posiłek dziennie, aby zauważyć pozytywne efekty odchudzania. Na stronie https://www.apo-discounter.pl/ znajdziesz produkty wysokobiałkowe z witaminami i minerałami, które skutecznie wspomogą zbilansowaną dietę.

Czy można schudnąć bez diety?

Dieta to podstawa odchudzania. Bez zmiany nawyków żywieniowych nie można zdrowo schudnąć. Trzeba jednak uświadomić sobie, że odchudzanie jest procesem wieloetapowym. Aby efekty były trwałe, najlepiej działać metodą małych kroków – stopniowo zmieniając złe przyzwyczajenia. Zbilansowana dieta to konieczność, jeśli chcesz zdrowo schudnąć nie tylko do wakacji, ale na całe życie. Właściwą ilość kalorii, które powinnaś dziennie przyjmować, musisz ustalić z dietetykiem. Każdy ma inne zapotrzebowanie kaloryczne m.in. ze względu na wiek, metabolizm, stan zdrowia, pracę i aktywność. Każdy ma również własne tempo spalania kalorii. Indywidualny program żywienia i dobrze dobrane produkty na diecie to podstawa zdrowego chudnięcia. Jeśli latami gromadziłaś zapasy tłuszczu, one nie znikną w kilka tygodni. W odchudzaniu systematyczność to słowo-klucz!

Dobrze ułożona dieta nie uchroni cię przed popełnianiem błędów. Czasami pojawi się pokusa w formie obiadu u mamy czy imprezy ze znajomymi. Ciężko wówczas zachować wstrzemięźliwość. Nie martw się, każdemu może zdarzyć się wpadka! Najważniejsze jednak, aby następnego dnia wrócić do procesu odchudzania i nie poddawać się. Przecież to tylko jeden dzień słabości! Dopilnuj, aby jednak nie pojawiał się zbyt często. Ważnym elementem odchudzania jest również pozytywne nastawienie. Czy naprawdę zależy ci tylko na tym, aby zmieścić się w bikini? A może wolisz osiągnąć trwałe rezultaty, poprawiając swoje zdrowie i samopoczucie na dłuższy czas? Dobre myśli w głowie i długofalowy cel pozwolą ci lepiej zadbać o efekty.

Zacznij ćwiczyć! Dzięki temu przyspieszysz odchudzanie

Bez zbilansowanej diety ciężko schudnąć. Jednak aktywność fizyczna również jest bardzo ważna. Bez włączenia choćby prostych ćwiczeń ciężko będzie pozbyć się nadmiernych kilogramów do wakacji. Nawet najdoskonalsza dieta utworzona przez profesjonalistów nie pomoże, gdy do organizmu nie dotrze odpowiednia ilość tlenu. Im więcej go w organizmie, tym szybciej spalisz kalorie. Wystarczą półgodzinne spacery, aby przyspieszyć metabolizm i wzmocnić proces odchudzania. Z czasem wprowadzić możesz ćwiczenia wpływające na redukcję tłuszczu. Wybieraj sporty, które rzeczywiście dają ci przyjemność. Bieganie, taniec, pływanie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, nordic walking czy gry zespołowe. Możliwości jest naprawdę sporo! Wystarczy 30 minut aktywności fizycznej 2-3 razy w tygodniu, aby zauważyć znaczny ubytek tkanki tłuszczowej.

Zbilansowana dieta, aktywność fizyczna i zdrowe wspomagacze (np. koktajle proteinowe) z pewnością pozwolą osiągnąć wymarzony efekt. Jeśli zależy ci na efektownym schudnięciu, musisz wprowadzić wiele modyfikacji w swoje dotychczasowe życie. Najlepiej jednak zostawić w nim zmiany na stałe! Pozwoli to nie tylko zyskać upragnioną figurę na wakacje, ale też doskonałe samopoczucie i zdrowie na wiele kolejnych lat.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 100,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny