1.Domowe biuro – właściwa przestrzeń

Idealnym rozwiązaniem przy aranżowaniu domowego biura jest wykorzystanie całkowicie odrębnego  pomieszczenia, które przeznacza się wyłącznie na gabinet służbowy. Rzadko jednak można sobie na to pozwolić, zwłaszcza jeśli mieszka się na niewielkim metrażu. W takiej sytuacji mimo wszystko trzeba spróbować wydzielić przestrzeń tylko do pracy – może być to biurko ustawione w sypialni lub odseparowane w inny sposób od części mieszkalnej. Najgorszym rozwiązaniem jest łączenie tych przestrzeni – na przykład pracując na kanapie w salonie, gdzie inni domownicy oglądają telewizję lub w inny sposób spędzają wolny czas.

2.Biuro w domu – meble

Kluczem do wygodnej pracy w domu są odpowiednio dobrane meble. Najczęściej nie potrzeba ich wiele – wystarczy biurko (z ich ofertą można zapoznać się pod linkiem: https://www.emag.pl/biurka/c) oraz ergonomiczne krzesło. Warto jednak nie pozostawiać tego wyboru przypadkowi i decydować się na modele pierwsze z brzegu. Przy wyborze biurka do domu trzeba przemyśleć, jak duży powinien być blat – czy miejsca na nim potrzeba tylko do pracy na komputerze, czy może przyda się większa powierzchnia. Krzesło natomiast powinno zapewniać podparcie dla kręgosłupa, a także mieć możliwość wielopłaszczyznowej regulacji.

3.Oświetlenie małego domowego biura

Światło ma istotne znaczenie nie tylko dla komfortu, ale również efektywności pracy. Jego barwa i natężenie mogą pobudzać i dodawać energii. Przy aranżacji biura w domu najlepiej postawić na światło naturalne i ustawić biurko pod oknem – dzięki temu przez większą część dnia można pracować bez dodatkowego oświetlenia. Przy wyborze lampki i doborze żarówki warto wypróbować LED-y, które w naturalny sposób oddają kolory, dzięki czemu nie męczą oczu, a także na temperaturę barw w przedziale 4000-5000 Kelwinów, czyli zbliżoną do naturalnego światła dziennego.

4.Gadżety przydatne przy aranżacji biura w domu

Przy dobieraniu wystroju domowego biura nie można zapomnieć o drobnych elementach wystroju, które  z jednej strony  spersonalizują nieco przestrzeń, z drugiej natomiast pozwolą utrzymać ją w ładzie i porządku. Przydatna będzie z całą pewnością tablica korkowa, do której można przyczepiać notatki, ale również drobne bibeloty. Warto pomyśleć też o teczkach, segregatorach i kartonach na dokumenty. Przy pracy w domu, zwłaszcza na własną rękę, o wszystko trzeba dbać samodzielnie – utrzymywanie w porządku ważnych dokumentów powinno być kluczem do dobrej organizacji pracy.

5.Biuro domowe – odpowiednie gospodarowanie przestrzenią… i czasem

Aranżacja domowego biura może pochłonąć bez reszty. Warto jednak zawczasu pomyśleć nie tylko o samej przestrzeni, ale również o organizacji… czasu. Częstym błędem osób, które dopiero zaczynają pracę w domu, jest brak odpowiedniego przygotowania i nastawienia. Można podejść do tego na różne sposoby – pracując przez konkretny czas, z góry założonymi przerwami i kończyć o ustalonej porze bez względu na wszystko lub zdecydować się na pracę zadaniową i kończyć wtedy, gdy wykona się założone cele. Najważniejsze jest, aby nadmiernie nie rozpraszać się i mieć poczucie, że czas spędzony „w pracy” jest produktywny i dobrze wykorzystany.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny