Jak wybrać pracę odpowiednią dla Ciebie?
Dla pracowników niektóre istotne wskaźniki przy wyborze firmy, w której chcą pracować, to: motywacja i odpowiednia technologia do wykonywania swojej pracy. Sukces firmy i jej „notowanie” jako miejsca pracy zależy od różnych czynników.
Formuła sukcesu w firmie polega na połączeniu solidnych wartości i koncepcji pracy, które jej pracownicy mogą przyjąć za swoje i przełożyć się na pozytywne opinie o pracodawcach. To prowadzi do zastanowienia się, czego szukać osoba poszukująca pracy lub chce zmienić dotychczasową?
Wspólne cele i polityka firmy
Na przykład w sieci dyskontów Kaufland wartościowy pracownik to taki, który w zespole chce pracować nad wspólnymi celami. W ten sposób poszukuje się współpracowników, aby włączyli się w politykę biznesową, która promuje rozwój ich umiejętności, kompetencji i kultury.
Bardzo ważne jest, aby zdefiniować swoje potrzeby przed wyborem firmy. Jest to podobne do tego, co dzieje się przy wyborze partnera: nie możesz przejść od pracy do pracy z poczuciem niezadowolenia. Nagroda finansowa jest istotna, to prawda, ale aby osiągnąć najlepsze pensje, musisz najpierw wiedzieć, co jesteś gotów dać i jak możesz sprostać wymaganiom tej firmy. Jeśli coś Cię nie sprawdza od pierwszej chwili, dobrze przemyśl swoją decyzję, bo w naturze zainwestujesz godziny, energię i przede wszystkim talent.
Większość firm szuka bardziej nastawienia niż wiedzy i chce zatrudniać ludzi, których zasady są podobne do ich, aby mogli szybko zaangażować się w swoje cele i środowisko pracy.
Rozwój przede wszystkim?
W dużych korporacjach, takich jak Accenture, zgodnie z szeregiem opinii o pracodawcach w Polsce na otrude.net, chęć rozwoju zwykle staje się absolutnym priorytetem, co oznacza, że chcąc rozwijać się w ponadnarodowej firmie, trzeba podjąć wyzwania z tego wynikające, takie jak opanowanie języka angielskiego, znajomość najnowszych w dziedzinie technologii i umiejętność dostosowania się do różnych zespołów roboczych. Takie cechy są narzędziem dla profesjonalistów do budowania swojego uczestnictwa w firmie, a ich szefowie uważają to za dobry element w organizacji.
Podstawowym narzędziem wpływającym na opinie o pracy jest kultura przedsiębiorczości, czyli polityka, którą każda firma musi rozwijać, aby jej pracownicy żyli i oddychali filozofią firmy. Stamtąd pracownicy muszą zidentyfikować pewne zachowania, aby wiedzieli, jak postępować w każdej sytuacji w pracy, która im się przydarzy, i dostosowywać się do ruchów korporacyjnych, w przypadku zmiany obszarów lub konieczności pełnienia nowych funkcji.
Wiedza o tym, czego firma oczekuje od Ciebie i Twoich wyników, a także wiedza, ile możesz wnieść do tego swoim doświadczeniem, umiejętnościami i osobistą dyspozycyjnością, może pomóc Ci uzyskać oferty bardziej skoncentrowane na Twoim profilu i przekłada się na opinie o pracy. Zacznij więc od odpowiedzi na kilka pytań dotyczących tego, czego możesz oczekiwać od swojej następnej pracy:
- W jakim miejscu czułbym się komfortowo i dlaczego?
- Ile wiesz o organizacji, do której wysyłasz swoje CV; czy znasz jego misję, wizję i wartości?
- Czy Twoje osobiste cele pokrywają się z tym, co oferuje ta grupa?
- Czy osiągniesz w tym miejscu swoje cele zawodowe?
- Co sprawia, że myślisz, że będziesz tam szczęśliwy; ekonomiczne, możliwości wzrostu; Osoba, która byłaby Twoim szefem, środowisko, dostępność czasu na inne projekty, korzyści?
Oceniając swoje oferty pracy, należy zadać sobie pytanie, czy wybrana opcja stwarza warunki do poszukiwania kariery w tym miejscu i wykonywania zadań z przyjemnością. Ważne jest, aby dana osoba nie pozostawała w stagnacji w wykonywanych funkcjach; kiedy już je opanuje, musi pomyśleć o projektach, które przyniosą korzyści dla ich obszaru i firmy w ogóle.
artykuł sponsorowany