Naprawa pralek czy innego sprzętu AGD to nie bułka z masłem, dlatego tylko fachowcy radzą sobie z nią jak należy. Dowiedz się, po czym rozpoznać tych najlepszych.

Czy działalność ma znaczenie przy wyborze fachowca do naprawy sprzętu?

Każda naprawa pralek, czy innego sprzętu AGD dotyczy drogich i zaawansowanych urządzeń, dlatego zalecane jest, by upewnić się, że każda firma, której zatrudnienie do tego zadania jest brane pod uwagę - prowadzi zarejestrowaną działalność, a więc również objęta obowiązkiem podatkowym i ubezpieczona. Jeśli tak nie jest, ewentualne uszkodzenie sprzętu lub, co gorsza, instalacji w domu nie będzie miało żadnego zabezpieczenia w postaci OC firmy, jej renomy, procedur gwarancyjnych czy chociażby zwykłego wsparcia rzecznika praw konsumenta czy innej instytucji wspierającej konsumenta. Brak działalności może też świadczyć o tym, że dany "fachowiec" nie świadczy usług profesjonalnie, a jedynie dorywczo - z wiedzą, która może być daleka od firmy serwisowej.

Kiedy warto zdecydować się na fachowca autoryzowanego przez producenta sprzętu?

Jeśli interesuje Cię naprawa zmywarek bądź innego sprzętu konkretnej marki, najlepiej dowiedz się, czy Twoje urządzenie posiada jeszcze ważny okres gwarancyjny. Gdy tak jest, najlepiej zgłosić się do autoryzowago punktu, który prawdopodobnie rozwiąże problem w ramach gwarancji producenta. Gdy jednak okres gwarancji minął, najlepiej wybrać renomowaną firmę serwisową. W tym przypadku autoryzacja nie jest konieczna. Trzeba pamiętać, że firmy autoryzowane, tak jak w przypadku samochodów, zwykle mają wyższe ceny niż inne sieci serwisowe, np. usterka.pl.

Co jeszcze uwzględnić przy wyborze fachowca do naprawy AGD?

Weź pod uwagę doświadczenie firmy. Nie zawsze lokalny "weteran" z 30-letnim doświadczeniem, który lata świetlności ma już za sobą, to jedyny właściwy wybór. Fachowiec z trzydziestoletnim doświadczeniem może nie być gotowy na naprawę nowego urządzenia, z większą ilością elektroniki i zaawansowanymi mechanizmami. Najlepszym wyznacznikiem są opinie dużej grupy klientów - te znajdziesz bez problemu w sieci. Ponadto sprawdź, czy fachowiec posiada stronę, a w niej swój regulamin usług z podanymi danymi rejestrowymi firmy. Gdy masz problem z dodzwonieniem się do serwisanta - pamiętaj, że w razie reklamacji może być tylko gorzej. Wybieraj te firmy, których infolinia oraz adres e-mail dedykowany klientom obsługiwane są bez przestojów. 

Uprawnienia SEP, czyli uprawnienia elektryczne (G1) gwarantują Ci, że fachowiec posiada przynajmniej podstawową wiedzę o instalacji elektrycznej. To również większa pewność prawidłowej diagnozy instalacji urządzenia, a często również lepszy sprzęt diagnostyczny. Uprawnienia są również pierwszymi przesłankami, że dana osoba faktycznie wykonuje swoje usługi zawodowo, a na co dzień nie jest np. kucharzem. 

Największa sieć serwisantów w Polsce, czyli usterka.pl oferuje serwis AGD na ten sam lub kolejny dzień w kilkudziesięciu miastach Polski. Posiada setki pozytywnych opinii w Internecie, uprawnienia SEP G1, G2 i G3, uprawnienia na f-gazy i zezwolenie na obrót gazami chłodniczymi - co istotne np. przy serwisie lodówek czy układów klimatyzacji. Firma posiada aktualną polisę OC i wyszkolonych serwisantów, którzy każdego dnia naprawiają setki urządzeń klientów.

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej