Zamki na klucz

Najstarszy i najbardziej klasyczny sposób zamykania pokoi czy części wspólnych. Cały system opiera się na fizycznym wręczeniu kluczy w momencie rejestracji, a następnie odbieraniu ich, w momencie wymeldowania. Przez cały okres pobytu klucze mogą zarówno znajdować się w rękach gości, jak i na recepcji (jeśli hotel wymaga każdorazowego zdawania kluczy w momencie opuszczania obiektu).

Największą wadą tego systemu jest oczywiście brak bezpieczeństwa. Zgubiony klucz nie tylko zwiększa ryzyko włamania, ale także naraża hotel na wydatki, związane z wymianą zamków i kluczy. Sam proces oddawania i przyjmowania kluczy jest też mało elastyczny – zwłaszcza w przypadku gości, którzy wracają do pokoju w godzinach nocnych. Zadanie to sprawdzi się więc wyłącznie w przypadku recepcji całodobowej oraz w obiektach z licznym personelem, który może przejąć na swoje barki czasochłonny proces wydawania kluczy. Na koniec warto dodać, że ten przestarzały sposób zdecydowanie nie odpowie na współczesne trendy, a tym samym – jest nieco sprzeczny z oczekiwania klienta.

Zalety klasycznych zamków:

  • Nie wymaga zmienienia czy wprowadzenia złożonych procesów wewnętrznych,
  • Niski koszt montażu i wdrożenia.

Karty magnetyczne

Zmiany w branży hotelarskiej pociągnęły za sobą nowe rozwiązania w postaci m.in. kart magnetycznych. Te, docelowo przykłada się na panelu sterowania drzwi, otwierając i zamykając je w dowolnym dla siebie momencie. Gość otrzymuje kartę w momencie zameldowania, po czym zachowuje je przez cały czas pobytu.

Aby karta mogła otwierać drzwi, musi mieć nie tylko moduł zbliżeniowy, ale również musi posiadać wcześniej wprowadzone zakodowanie. To instaluje się za pomocą systemu hotelowego, który najczęściej „unieważnia” kartę po zakończonej dobie hotelowej. To wtedy kartę należy na nowo zakodować, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort gości. Wadą kart magnetycznych jest fakt posiadania „fizycznego” klucza, którego również można zgubić. Dodatkowo na kartach często widnieje logo hotelu, co tylko zwiększa ryzyko dostania się nieproszonej osoby. Na domiar złego hotele bardzo często proszą o dodatkową opłatę z tytułu zagubienia karty, co nierzadko spotyka się z dużym zdziwieniem i niezadowoleniem gości.

Na koniec warto pamiętać, że karty nadaje recepcja, która tylko częściowo odciążona jest z czasochłonnego procesu rezerwacji.

Zalety kart magnetycznych:

  • Zdecydowanie bardziej nowoczesne rozwiązanie, które odpowie na potrzeby większego grona klientów,
  • Proces kodowania i nadawania uprawnień jest częściowo zautomatyzowany,
  • Karta jest lżejsza i bardziej poręczna niż klucze.

Zamki na kod

Zamki elektroniczne na kod bazują na ciągu cyfr, które wprowadza się na panelu, przypisanym do danych drzwi. Kody nadawane są w sposób indywidualny (np. poprzez powiadomienia SMS), przez co zminimalizowane jest ryzyko otrzymania dostępu osobom trzecim. Co ważne - wprowadzić je można w dowolnym dla siebie momencie – bez względu na czas pracy recepcji.

Bezsprzecznie wizja samodzielnego zameldowania jest najlepszą odpowiedzią na współczesne trendy. Serwis TripAdvisor wskazał, że 34% podróżujących chce, aby zakwaterowanie odbywało się w sposób zdalny – tj. z pominięciem czasochłonnej, fizycznej rejestracji.

Co ważne – kody nadaje się zdalnie i zmienia się je w tzw. czasie rzeczywistym, czyli bezpośrednio po np. zgłoszeniu zaginięcia dostępów. Rozwiązanie to nie wymaga złożonych, dodatkowych instalacji – panele montować można w gotowych drzwiach, a integracja odbywa się z wykorzystaniem popularnych systemów hotelowych.

Zalety zamków elektronicznych na kod:

  • Bezpieczeństwo, dzięki któremu zmniejszone jest ryzyko udostępnienia apartamentu osobom trzecim,
  • Zdalna obsługa,
  • Historia dostępu,
  • Elastyczność, dzięki której goście hotelowi mogą samodzielnie dokonywać zameldowania,
  • Odpowiadają na współczesne trendy i oczekiwania świadomych klientów.

Więcej o zamkach na kod przeczytasz na stronie: https://setpin.pl/

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej