Najpopularniejsze samochody dostawcze dla budowlańców
Ostatnie dziesięć lat miało znaczący wpływ na zmiany na rynku samochodów dostawczych. Producenci zaczęli konkurować już nie tylko w zakresie powierzchni przestrzeni ładunkowej czy ilością typów nadwozia, ale także wyposażeniem dodatkowym, które ma za zadanie zwiększyć komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy. Jeszcze do niedawna praca za kierowcą samochodu dostawczego dla budowlańców wymagała pewnych wyrzeczeń, niemniej jednak ostatnimi czasy pojazdy te, poza wymiarami, mają coraz więcej cech wspólnych z samochodami osobowymi. O kosztach przeglądów samochodów przeczytasz na tej stronie.
Coraz częściej także w tego typu pojazdach montuje się bardzo nowoczesne systemy multimedialne, ułatwiające i umilające podróż. Również w kwestii części zamiennych do samochodów dostawczych nie ma co narzekać, bowiem w razie czego można je zamówić na tej stronie czesciauto24, co znacząco ułatwia sprawę. W poniższym artykule opiszemy najbardziej popularne samochody dostawcze dla budowlańców.
Citroen
Francuski producent samochodów, który posiada we własnej ofercie kilka modeli aut dostawczych. Odpowiednia polityka cenowa sprawia, iż przedsiębiorstwo to odnotowuje w ostatnich latach duże wzrosty w zakresie sprzedaży. Na szczycie listy najbardziej popularnych pojazdów dostawczych citroen znajduje się Jumper, czyli największy dostawczak w ofercie tego producenta. Jest to model, który poza klasycznymi furgonami różnorodnej wielkości (w tym osobowych i kombi) występuje także jako podwozie przygotowane pod zabudowę. Mogą one mieć brygadową albo pojedynczą kabinę.
Renault
Wśród samochodów dostawczych tej marki, króluje zdecydowanie Renault Master. Jest to największy spośród jednobryłowych aut w gamie marki francuskiej, który powstaje w zakładach przedsiębiorstwa Sovab, należącej do koncernu Renault. Master dostępny jest jako: 4-drzwiowy minibus przeznaczony dla 16 osób, 4-drzwiowy kombivan dla 9 osób, 4-drzwiowy furgon, 2-drzwiowe podwozie z możliwością zabudowy, jak i 4-drzwiowe podwozie z podwójną kabiną. Pod względem wyglądu pojazd ten nie różni się zbytnio od własnego brata bliźniaka - Opla Movano. Jedyne różnice można zaobserwować między nimi na przodzie pojazdu - grill ma inny kształt, który w wypadku marki Renault został podzielony na dwie części przez logo producenta. Jeśli chodzi o wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, jest zdecydowanie bardziej bogate, jeśli porównać go z poprzednikiem. W aucie zamontowano poduszki powietrzne, nie tylko dla kierowcy, ale również dla pasażera. W aucie obecny jest też ABS z wbudowanym korektorem elektronicznym mocy hamowania EBV, jak i z układem wspomagania nagłego hamowania.
Fiat
Fiat, jak przystało na zdecydowanego lidera na rynku, posiada dość bogatą ofertę w zakresie samochodów dostawczych. Zaczynając od dwumiejscowych, małych vanów na bazie aut osobowych (Punto, Panda) poprzez miejskie dostawcze (Doblo, Fiorino) i niewielkiego pikapa mającego napęd na jedną oś (Strada), aż do modeli o dużych gabarytach (Ducato i Scudo). Nowość stanowi Fiat Ducato, który doczekał się pewnej modernizacji. To również jeden z bardziej popularnych modeli włoskiego koncernu. Samochód ma nie tylko i wyłącznie wersje zamknięte, ale również same podwozia. Ducato można również nabyć w wersji mającej napęd 4x4.
IVECO
W przypadku tego koncernu najbardziej popularnym samochodem dostawczym jest IVECO Daily. Na polskim rynku można go spotkać z silnikami Diesla 205 i 180 KM, 3.0/146, 156 KM, jak i 2.3/116, które współpracują z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, albo też z 8-stopniowym automatem. Dostępny jest również model mający 136-konny silnik 3.0 zasilany gazem CNG z przekładnią manualną. Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje chociażby system ESP, poduszkę powietrzną, fotel dla kierowcy regulowany w trzech różnych kierunkach, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie, jak i centralny zamek. Opcjonalnie w wersji Comfort samochód może zostać wyposażony między innymi w sprężynowy fotel dla kierowcy oraz manualną klimatyzację, zaś w wersji Plus - między innymi w półkę górną nad szybą przednią, światła przeciwmgielne i radio z MP3. Z kolei wersja Top może zostać zamówiona z tempomatem, wyświetlaczem Matrix, radiem CD z Bluetooth i automatyczną klimatyzacją. Poza tym dostępne są też pakiety, takie jak np.: Off-Road (zawieszenie tylne wraz z pomocniczym resorem, osłona dla miski olejowej, blokada tylnego mostu), Eco (opony Eco , system start-stop EcoSwitch) czy City (trzecie światło stop, czujniki cofania oraz ścianka działowa ze stałym oknem).
Mercedes
Auta dostawcze z gwiazdką Mercedesa na masce mają w naszym kraju spore grono zwolenników. Najczęściej wybierany jest model Sprinter. Pojazd ten może zostać dostosowany do potrzeb indywidualnych konkretnego przedsiębiorcy. Furgony dostępne są w czterech różnych długościach (trzy różne rozstawy osi) i mogą posiadać jedną spośród trzech wysokości wnętrza.
Sprinter ma również fabryczne skrzyniowe zabudowy, montowane na samochodach mających trzy rozstawy osi. Ładowność maksymalna takiego typu Mercedesów to 2,7 tony. Powierzchnia ładunkowej skrzyni waha się w nich pomiędzy 4,3 a 9,1 m2. W cennikach znajdziemy także Sprintera, który przeznaczony jest pod zabudowę. Popularnym modelem jest również Vito drugiej generacji. W takim przypadku sprzedawane są wyłącznie furgony mające cztery wielkości nadwozia. Często wybieranym autem dostawczym jest również Mercedes Vario. Tutaj największy spośród furgonów będzie mieć pojemność 17,4 M3, jak i ładowność do 3,9 t. Vario można kupić także jako ramy przeznaczone do zabudowy, wywrotki i pojazdy skrzyniowe.
artykuł sponsorowany