oleole oleole oleole oleole oleole

Od czego zależy długość życia?

Żyjemy w biegu, w ciągłym pędzie, zapominając o naszym zdrowiu. Liczy się każdy dzień, każda zagospodarowana godzina, kariera, stawianie sobie wyzwań i kolejnych celów do zrealizowania. W tak wymagającym świecie, brakuje czasu dla nas samych. Nie zdajemy sobie sprawy, że nie myśląc o sobie, odrzucając okazje na odpoczynek, skracamy nasze życie. Wyjaśniamy od czego zależy długość życia.

Od czego zależy długość życia?

Skupiając się wyłącznie na karierze i sprawach przyziemnych, nasze myśli są daleko od przykrych spraw takich jak nagła choroba, czy też śmierć. Pęd życia sprawia, że nie przywiązujemy wagi do tego, co będzie w przyszłości. Nieprzypadkowo depresja jest jedną z najczęstszych chorób cywilizacyjnych. Może wynikać z wielu czynników zewnętrznych. O ile jednak trudno jej zapobiec - czasami nie mamy wpływu na to, co dzieje się z naszym organizmem - o tyle paradoksalnie możemy sprawić, by nasze życie było dłuższe i szczęśliwsze.

Jak długo żyją Polacy?

Według Światowej Organizacji Zdrowia średnia długość życia w Polsce wynosi prawie 78 lat. W zestawieniu z wynikami z innych krajów jak Japonia (84,2 lata), Szwajcaria (83,3 lata), Hiszpania (83,1 lat), Francja (82,9 lat) wypadamy słabiej. Na długość życia w Polsce wpływają czynniki zanieczyszczenia powietrza, sytuacja ekonomiczna oraz styl życia, jakie prowadzi człowiek (niezdrowa lub zdrowa dieta). Więcej na temat narodów, które żyją najdłużej znajdziesz w metlife.pl/o_metlife/blog/dlugosc-zycia/. Jak sprawić, by nasze życie było długie?

Sekrety długowieczności

Tak brzmią tytuły wielu artykułów poradnikowych oraz książek, które rzekomo zdradzają przepis na długie życie. Odpowiedź na pytanie, jak żyć długo, wydaje się jednak całkiem prosta. Przede wszystkim zadbajmy o zdrowe odżywianie. Poprzez zdrowe jedzenie nie mamy na myśli stosowanie żadnych diet, które mają np. oczyścić nasz organizm z toksyn. Wystarczy stosować zbilansowaną dietę - ryby, mięso, warzywa, owoce, odstawienie przetworzonej żywności, ograniczenie cukru np. poprzez wyeliminowanie słodzonych napojów i unikanie fast foodów. Zadbajmy również o odpowiednią podaż kalorii i mikroskładników, witamin. Zachowajmy balans między spożyciem białka, węglowodanów oraz tłuszczy.

Aktywność fizyczna

Postawmy na aktywność fizyczną. Powiedzenie, że sport to zdrowie, wydaje się najbardziej trafną sentencją. Nie mówimy o sporcie wyczynowym. Jako zdrową i korzystną dla organizmu aktywność fizyczną można zaliczyć długie spacery, bieganie, jazdę na rowerze. Nawet jedna wizyta w tygodniu na siłowni lub ćwiczenia w domu mogą sprawić, że zachowamy zdrowe ciało, odpowiednie krążenie krwi i napięcie mięśniowe. Możliwości uprawiania sportu są ogromne. Wystarczy zapał i konsekwencja.

Odpowiedni sen

Bardzo bagatelizowany czynnik naszego życia. Jak ważny? Wystarczy uświadomić sobie, ile czasu na sen poświęcamy podczas całego życia, by stwierdzić, że jest to jeden z najważniejszych elementów istnienia człowieka. Podczas snu ciało się regeneruje, odpoczywają mięśnie i mózg. Jest wiele badań wykazujących, że zdrowy sen ma wielki wpływ na długie życia człowieka. Ile godzin powinniśmy spać? Na pewno minimum siedem, osiem godzin. Jeśli prowadzimy tak intensywne życie, że śpimy po cztery czy pięć godzin, niestety odbije się to szybko na naszym zdrowiu. Więcej podobnych tematów znajdziesz na https://www.metlife.pl/o_metlife/blog/.

artykuł sponsorowany

Ocena: 0,0/5 (głosów 0)
, aktualizacja 29 czerwca 2019
Zobacz więcej artykułów na temat:
wp hobby
Komentarze
Dodaj komentarz
Podpis:
captcha


Wyszukaj na stronie:

Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij