Płatności elektroniczne – jaki mają wpływ na realizacje zamówień?
Sklepy internetowe prześcigają się w stosowaniu innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie metod, które mogłyby ułatwić użytkownikom poruszanie się po platformie sprzedażowej, a przy tym gwarantują także szybką możliwość złożenia zamówienia. Dla klientów, oprócz popularnego UX-a, duże znaczenie ma także szybkość i jakość dostawy zamówienia, dlatego właściciele sklepów online powinni skupić się również na tym etapie sprzedaży i wykorzystać narzędzie, które będą niezwykle pomocne.
Model płatności
Płatności oferowane przez takie firmy jak Bluemedia to często rozwiązanie kompletne – pozwalające także na płacenie kartami takimi jak Visa i MasterCard, co dla wielu osób jest dużym udogodnieniem.
Wiele osób rezygnuje z zakupów w konkretnym sklepie właściwie tylko dlatego, że daje on możliwość dokonywania płatności wyłącznie poprzez wykorzystanie metody płatności „pay-by-link”. Z tego powodu warto zastanowić się, czy wybranie usługi, która jest znacznie szersza w zakresie działania, nie przyniesie znacznie więcej korzyści.
Zalety
Płatność Shoper to przede wszystkim szybkość. Formalności skrócone do minimum sprawiają, że klienci chętniej wracają do naszego sklepu. Jeżeli przed zakupem należy podjąć zbyt wiele kroków (tj. proces znacznie się przedłuża) - wiele osób rezygnuje z dokonania zakupów. Przykładem może być szeroko stosowane przez sklepy internetowe rozwiązanie mające na celu zebranie danych o kliencie, czyli rejestracja lub zapisanie się do newslettera. Jest to powód, dla którego osoba opuszcza stronę. Tak, jak szybka i łatwo dostępna ma być możliwość obejrzenia towaru, tak samo sprawnie powinno przebiegać dokonanie płatności.
Dodatkowo Płatności shoper nie wymagają od klientów żmudnego przepisywania danych i numerów kont bankowych, w których najczęściej pojawiają się błędy, a także konsekwencje, jak na przykład przelanie pieniędzy do kogoś innego niż sprzedawca.
Jaki to ma związek z realizacją zamówienia?
Płatność za towar trafia na rachunek sprzedawcy najczęściej w ciągu kilku minut. Dzięki temu może on przejść do kolejnego etapu, jakim jest przygotowanie zamówienia do całkowitej realizacji. Pierwszym krokiem jest skompletowanie zamówienia (jeśli składa się z kilku elementów), spakowanie ich, a następnie nadanie przesyłki. Cały proces może trwać kilka minut, dzięki czemu paczka może ruszyć w drogę do odbiorcy jeszcze tego samego dnia, w którym dokonał od wpłaty.
artykuł sponsorowany