Projektowanie logo - na czym to polega?

Logo to symbol, który ma kluczowe znaczenie w wywieraniu pozytywnego pierwszego wrażenia. Wpływa ono na proces budowania wizerunku oraz zaufania do firmy. Dlatego też projektowanie logo to złożony proces. Przeczytaj niniejszy tekst i dowiedz się, na czym on polega. Zdobytą wiedzę wykorzystasz podczas projektowania symbolu dla Twojej marki!
Z tego artykułu dowiesz się:
Dlaczego logo firmy jest dla niej takie ważne?
Wyróżnienie się na rynku, a tym samym zdobycie wizerunkowej przewagi nad konkurencją, to cele wielu firm. Istotnym elementem wykorzystywanym w dążeniu do ich osiągnięcia jest firmowe logo. Jest ono również nazywane symbolem lub znakiem. Logo pomaga firmom wywrzeć w odbiorcach pozytywne pierwsze wrażenie. Poprzez swój układ oraz użyte elementy graficzne i typograficzne, opowiada część historii przedsiębiorstwa. Jednocześnie rolą logo jest wywoływanie pozytywnych emocji oraz skojarzeń. Wszystko to wpływa na wizerunek firmy oraz budowanie zaufania do niej.
Na czym polega projektowanie logo?
Projektowanie logo jest procesem wymagającym spojrzenia na tę kwestię z wielu perspektyw. Ważne są więc względy graficzne (wizualne), ale też psychologiczne (np. związane z kolorami) i marketingowe. Dlatego też powierza się je odpowiednim osobom. Studio graficzne, takie jak Good Project, jest w stanie zaprojektować logo, które będzie skutecznie pracować dla swoich klientów. Tylko na czym polega ten proces?
Analiza oczekiwań i rynku
Proces projektowania logo rozpoczyna się od zgłoszenia klienta do studia graficznego. Po otrzymaniu briefu jest on dokładnie analizowany. Pracownicy studia graficznego chcą poznać oczekiwania klienta dotyczące symbolu. Analiza odbywa się również w zakresie rynku i konkurencji. Zdobyta wiedza pomaga w projektowaniu logo dopasowanego do działalności firmy oraz grupy docelowej, do której przedsiębiorstwo kieruje swoją ofertę.
Tworzenie szkiców
Mając komplet informacji, można przystąpić do burzy mózgów. Odbywa się ona zwykle w większym gronie, w którym są graficy, a także specjaliści w zakresie marketingu. Wszystkie pomysły są spisywane. Potem następuje faza projektowania logo poprzez jego szkicowanie. Najlepsza praca przenoszona jest do wersji cyfrowej, gdzie również jest dopracowywana.
Weryfikacja logo pod kątem niepowtarzalności
Utworzony w ramach projektowania logo symbol musi zbyć zweryfikowany. Badana jest jego niepowtarzalność. To niezwykle ważny etap, dzięki któremu potwierdza się, że logo jest rzeczywiście indywidualnie zaprojektowane, a żadna inna firma (zwłaszcza konkurencyjna) nie posiada w swoim znaku podobnych efektów lub elementów.
Przedstawienie klientowi
Projekt logo na koniec jest przedstawiany klientowi. Jeśli ma on uwagi, są one rozpatrywane i nanoszone. Po poprawkach klient otrzymuje gotowe logo, z którego może korzystać. W zależności od zamówienia, do projektu tworzona jest również księga znaku.
Podsumowanie
Efektem projektowania logo jest stworzenie indywidualnego symbolu. Charakteryzuje on firmę, jednocześnie pomagając w budowaniu wizerunku oraz zaufania. Dobrze zaprojektowane logo wywołuje w odbiorcach pozytywne emocje i skojarzenia. Dzięki temu zapada w pamięci i jest łatwo rozpoznawalne.