Skąd wzięła się idea crowdfundingu nieruchomości?

Crowdfunding oznacza niemal dosłownie: finansowanie przez tłum. Taka forma finansowania różnego rodzaju projektów pojawiła się najpewniej w latach ’90 XX wieku i początkowo służyła do zbierania funduszy na realizację danego celu. Pierwsze szeroko znane projekty crowdfundingowe dotyczyły branży muzycznej – zespoły i artyści zbierali fundusze na nagranie nowej płyty wśród swoich fanów. Zyskiem dla tych ostatnich była nagrana płyta. Tak postąpił zespół Marillon, który wymienia się jako prekursorów crowdfundingu. Minie jeszcze kilka lat, aby rozwinął się crowdfunding nieruchomości.

Nieruchomosci - crowfunding

Zanim do tego doszło na szeroką skalę, mniej więcej dekadę temu, w 2009 roku powstała platforma Kickstarter. Umożliwia ona wsparcie produktów kulturalnych oraz technologicznych, w szczególności ciekawych nowych projektów i start-upów. To wtedy świat poznał określenie crowdfunding. Odbiór takiej formy zbierania środków na rozwój został dobrze przyjęty. Okazało się, że sprawdza się ona także w inwestowaniu.

Crowdfunding udziałowy

Istnieje kilka modeli crowdfundingu udziałowego – czyli takiego, w którym osoby lokujące swoje środki w projekcie w zamian mają udział w samym projekcie bądź w generowanym przez niego zysku. Inwestorzy interesują się finansowaniem społecznościowym, w tym w nieruchomości, gdyż liczą na niskie ryzyko projektu, mogą korzystać profesjonalnego wsparcia ekspertów i mają dostęp do projektów, w które nie mogliby samodzielnie inwestować, ze względu na niewystarczająco wysokie środki.

Rozwój crowdfundingu nieruchomości jest ściśle związany z dostępem do informacji i możliwością dotarcia do szerokiego grona osób, które mogą być potencjalnie zainteresowani projektem. Innymi słowy – bez Internetu i coraz bardziej zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym trudno byłoby o sukces finansowania społecznościowego.

Co wybrać?

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce dynamicznie się rozwija i pozwala na czerpanie wymiernych zysków. Z tego względu, mimo dostępności do crowdfundingowych projektów z całego świata, szczególnie warto rozważyć wybór platformy umożliwiających crowdfunding nieruchomości w Polsce. Zaawansowany technologicznie program, wsparcie rodzimych ekspertów i jasno opisane zasady to najważniejsze aspekty dobrej platformy do inwestowania społecznościowego. Następnie wystarczy wybrać projekt, dopełnić formalności i czerpać możliwie jak największe korzyści z tej formy lokowania środków.

artykuł sponsorowany

Ocena: 0,0/5 (głosów 0)
, aktualizacja 20 sierpnia 2019
Zobacz więcej artykułów na temat:
wp
Komentarze
Dodaj komentarz
Podpis:
captcha


Wyszukaj na stronie:

Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij