Nieruchomosci - crowfunding

Zanim do tego doszło na szeroką skalę, mniej więcej dekadę temu, w 2009 roku powstała platforma Kickstarter. Umożliwia ona wsparcie produktów kulturalnych oraz technologicznych, w szczególności ciekawych nowych projektów i start-upów. To wtedy świat poznał określenie crowdfunding. Odbiór takiej formy zbierania środków na rozwój został dobrze przyjęty. Okazało się, że sprawdza się ona także w inwestowaniu.

Crowdfunding udziałowy

Istnieje kilka modeli crowdfundingu udziałowego – czyli takiego, w którym osoby lokujące swoje środki w projekcie w zamian mają udział w samym projekcie bądź w generowanym przez niego zysku. Inwestorzy interesują się finansowaniem społecznościowym, w tym w nieruchomości, gdyż liczą na niskie ryzyko projektu, mogą korzystać profesjonalnego wsparcia ekspertów i mają dostęp do projektów, w które nie mogliby samodzielnie inwestować, ze względu na niewystarczająco wysokie środki.

Rozwój crowdfundingu nieruchomości jest ściśle związany z dostępem do informacji i możliwością dotarcia do szerokiego grona osób, które mogą być potencjalnie zainteresowani projektem. Innymi słowy – bez Internetu i coraz bardziej zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym trudno byłoby o sukces finansowania społecznościowego.

Co wybrać?

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce dynamicznie się rozwija i pozwala na czerpanie wymiernych zysków. Z tego względu, mimo dostępności do crowdfundingowych projektów z całego świata, szczególnie warto rozważyć wybór platformy umożliwiających crowdfunding nieruchomości w Polsce. Zaawansowany technologicznie program, wsparcie rodzimych ekspertów i jasno opisane zasady to najważniejsze aspekty dobrej platformy do inwestowania społecznościowego. Następnie wystarczy wybrać projekt, dopełnić formalności i czerpać możliwie jak największe korzyści z tej formy lokowania środków.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny