Strona internetowa to nic innego jak dokument – treść, obraz, zbiór różnych elementów udostępnionych w największym obecnie medium świata – sieci Internet. Nieostrość definicji: strony www, witryny czy serwisu internetowego, powoduje jednak, że często ich nazwy stosowane są zamiennie. W związku z tym stroną www nazywane są zarówno firmowe wizytówki, landing page dotyczące danych produktów czy usług, ale również rozbudowane serwisy informacyjne, sklepy internetowe oraz strony w pełni prezentujące dany podmiot i jego ofertę. Strona internetowa dewelopera to miejsce, w którym każdy zainteresowany znajdzie informacje o samym deweloperze, jego inwestycjach – planowanych, obecnych i zrealizowanych – oraz będzie w stanie przekonać się o jego rzetelności i profesjonalizmie, ale przede wszystkim doświadczeniu w dostarczaniu na rynek nieruchomości odpowiadających na potrzeby współczesnych nabywców.

Strona internetowa dla dewelopera - od czego zacząć?

Określony cel

Podstawowym zagadnieniem branym pod uwagę przy tworzeniu strony www dla dewelopera oraz przygotowywanych przez niego inwestycji powinien być jasny cel jaki ma strona internetowa dla dewelopera. W tym zadaniu niezwykle pomocne może być kaskadowe zaprezentowanie treści, która od pozytywnego wizerunku dewelopera (cel: wizerunkowy i potwierdzenie zaufania) poprowadzi osobę odwiedzającą stronę do jego aktualnej oferty (cel: prezentacja oferty planowanych, dostępnych, ale również oddanych już do użytku inwestycji) i zachęci do dokonania zakupu lub przynajmniej kontaktu w celu uzyskania większej ilości informacji (cel: prowadzenie klientów przez lejek sprzedażowy, konwersja/pozyskanie leadu/sprzedaż). Oczywiście sytuacja każdego dewelopera powinna być rozpatrywana indywidualnie, ponieważ cele poszczególnych podmiotów mogą się różnić w zależności od ich aktualnego położenia i potrzeb. Prawidłowe ich określenie powinno być już wynikiem współpracy dewelopera z wybranym przez niego podmiotem, który przygotuje stronę i zajmie się jej obsługą. Więcej o celach strony internetowej możesz przeczytać tutaj.

Wybór podmiotu przygotowującego stronę www oraz wspierającego w całym procesie

Każdy deweloper rozważający przygotowanie strony www powinien świadomie wybrać podmiot zewnętrzny – specjalistę lub agencję – który pomoże mu w przejściu przez cały proces oraz zatroszczy się o odpowiednie utrzymanie strony i jej rozwój w przyszłości. Poza sprawdzeniem kompetencji i doświadczenia poszczególnych dostawców w tym obszarze, niezwykle ważne jest znalezienie wspólnego języka, co pozwoli na sprawne współdziałanie podczas tworzenia strony, ale także dalszą współpracę i rozwój serwisu. Dodatkowo podmiot przygotowujący stronę powinien, zgodnie z potrzebami dewelopera, zarekomendować odpowiedni system zarządzania treściami CMS (eng. content management system), który umożliwi sprawne ich uzupełnianie i uaktualnianie, często również przez osoby wspierające firmę w prowadzeniu działań komunikacyjno-promocyjnych oraz sprzedażowych, a także zająć się połączeniem serwisu z system CRM (eng. customer relationship management) oraz tworzonymi ścieżkami automatyzacji. Niezwykle istotne jest jednak by w momencie dokonywania zakupu poszczególnych elementów niezbędnych do utworzenia strony domena oraz serwer, na którym docelowo się ona znajdzie zostały zakupione na dane firmy dewelopera, co może pomóc w uniknięciu niepotrzebnych problemów w przyszłości.

Czas realizacji i cena

Na pytanie dotyczące czasu realizacji strony www dla dewelopera oraz jej ceny, najłatwiej odpowiedzieć niestety – „To zależy”. Zarówno bowiem ilość godzin niezbędnych do jej przygotowania jak i kwota jaką trzeba będzie za nią zapłacić zależą od oczekiwań i potrzeb zlecającego, jak również skomplikowania oraz mnogości rozwiązań, jakie mają być na niej zastosowane. Przyjąć jednak można, że proste strony, skupione bardziej na celach informacyjno-wizerunkowych, można stworzyć już w kilka tygodni (przy założeniu sprawnej współpracy na linii deweloper-wykonawca) i liczyć się w tym przypadku z kosztem kilku tysięcy złotych. Bardziej skomplikowane strony, na których prezentowane są już duże ilości treści i które są także pełnymi narzędziami sprzedażowymi, zintegrowanymi z odpowiednimi systemami wspierającymi cały proces, to już często praca na kilka miesięcy i koszt od kilkunastu do nawet kilkuset tysięcy złotych – jeśli deweloper zdecyduje się na pełną integrację strony z obszarem sprzedaży i będzie chciał wykorzystać wiele dostępnych na rynku rozwiązań wyróżniających go na tle konkurencji.

Checklista poprawnie zbudowanej strony internetowej dla dewelopera

Rozpoczynając proces tworzenia strony www dewelopera warto stworzyć własną listę elementów niezbędnych do poprawnego jej zbudowania. Choć będzie ona zapewne inna dla każdego podmiotu, pewne jej elementy powinny pozostać niezbędne. Elementy te dają bowiem gwarancję, iż powstające miejsce w sieci, dostarczy potencjalnym nabywcom nie tylko wszystkich niezbędnych informacji, ale także pozwoli im na dokonanie podstawowych czynności przybliżających ich do zakupu nieruchomości w przyjemny dla niech i nieirytujący sposób.

Należą do nich niewątpliwie:

  • Dobrze dobrana i zapamiętywana domena
  • Logotyp i zachowana pełna wizualizacja graficzna (branding) charakteryzująca dewelopera
  • Profesjonalne i przystępne dla odwiedzających stronę treści – w tym teksty oraz profesjonalne zdjęcia, video, wizualizacje itd.
  • Różne formy kontaktu – dane kontaktowe (ich odpowiednia ekspozycja), formularze (wraz z odpowiednią zgodą na przetwarzanie danych osobowych), czaty, inne
  • Przygotowanie nie tylko wersji desktopowej strony, ale także (lub przede wszystkim) jej wersji mobilnej
  • Podpięcie profili mediów społecznościowych
  • Uwzględnienie kwestii SEO przy budowie strony
  • Użyteczność i dostępność strony
  • Prędkość ładowania strony
  • Podpięcie analityki do strony
  • Strony i komunikaty po dokonaniu konwersji
  • Strony komunikatów błędów

W przypadku podstron dotyczących poszczególnych inwestycji deweloperskich będą to natomiast:

  • Dokładne opisy lokalizacji i najbliższej okolicy inwestycji oraz informacje o jej odległości od kluczowych i ważnych punktów (warto zamieścić mapkę z lokalizacją oraz najważniejszymi miejscami w okolicy)
  • Dokładne opisy inwestycji
  • Rzuty inwestycji wraz z tabelami informacyjnymi lub kartami nieruchomości, na których pokazana jest cała inwestycja jak i poszczególne nieruchomości wraz ze szczegółowymi informacjami takimi jak: metraż, powierzchnie dodatkowe: ogrody, balkony, loggie, komórki lokatorskie, piwnice, piętro, status nieruchomości, plan 2D i plan 3D
  • Plany 2D – elementy tabeli z lokalami pokazujące wybraną nieruchomość ze szczegółowymi informacjami wraz z identyfikacją graficzną dewelopera, kontaktem i możliwością ich pobierania
  • Plany 3D – prezentujące przestrzenną przykładową wizualizację danej nieruchomości
  • Wizualizacje zewnętrzne – prezentujące w szczegółowy i realistyczny sposób całą inwestycję wraz z okolicą, przygotowywane na podstawie projektu architektonicznego
  • Dodatkowe materiały takie jak: katalog, standard wykończenia czy Plan Zagospodarowania Terenu

Przykładowe strony internetowe deweloperów

Przed przystąpieniem do tworzenia własnej strony internetowej, warto nie tylko dokładnie opisać jej grupę docelową – myśląc potencjalnie również o jej zmienności – ale także wykonać analizę stron konkurencyjnych podmiotów, by móc odpowiedzieć sobie na szereg pytań związanych z samą jej budową, ale również dodatkowymi systemami, które mają ułatwić poruszanie się po niej użytkownikom. Weryfikacja dorobku konkurencji w tym obszarze, zarówno przy budowie nowej strony, jak i przy aktualizacji już istniejącej, może okazać się kluczem do sukcesu dewelopera, który umiejętnie wyciągając wnioski, nie popełni tych samych błędów, a będzie miał możliwość wykorzystania najlepszych rozwiązań oraz nowości. Warto zatem poświęcić czas nie tylko na analizę najlepszych praktyk, ale także pochylić się nad zagadnieniami związanymi z najczęstszymi błędami popełnianymi na stronach deweloperów, o których często wspominają sami kupujący.

W czasach, w których Internet stał się nie tylko jednym z głównych źródeł informacji o produktach i usługach, ale także podstawowym kanałem sprzedaży, strona www to obecnie must have każdego dewelopera, który chce istnieć i efektywnie funkcjonować na rynku. I nie chodzi tu już tylko o odpowiednie przygotowanie samej strony, ale świadome wykorzystanie jej jako skutecznego narzędzia dotarcia do potencjalnych klientów oraz sprzedaży. Jako aktualnie podstawowa forma prezentacji oferty w Internecie powinna ona zostać nie tylko odpowiednio przygotowana, przy zachowaniu aktualnie obowiązujących standardów, ale przede wszystkim być poprawnie zintegrowana ze wszystkimi systemami, które mają ułatwić pozyskiwanie klientów oraz przeprowadzać ich przez proces sprzedaży. Pomóc w tym może odpowiedni i doświadczony podmiot, który nie tylko będzie przewodnikiem dewelopera przez ten cały skomplikowany proces, ale także stanie się rzetelnym partnerem na lata.

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej