Jeśli wciąż nie oferujesz swoim klientom możliwości zapłaty kartą, smartfonem czy smartwatchem, to najlepszy moment, aby to zmienić. Dlaczego? Jak wynika z badania Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021 zaprezentowanego przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB), popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie.

Gotówka jest obecnie podstawową formą płatności jedynie dla 22% Polaków, a blisko 65% jako najczęstszą formę płatności wybiera kartę płatniczą. Zauważalny jest też dynamiczny wzrost znaczenia płatności wykonywanych przy pomocy smartfonów i zegarków. Aby podążać za trendami, zdobywać przewagę konkurencyjną i nowych klientów, sięgnij po nowoczesny, dostosowany do Twojego biznesu terminal płatniczy.

Czym jest terminal płatniczy?

Terminal płatniczy jest nowoczesnym urządzeniem służącym do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Wiele takich urządzeń jest wyposażonych w dodatkowe, użyteczne dla klientów i sprzedawców funkcje. Są to m.in.: możliwość wypłaty gotówki w kasie sklepu (cash back), doładowanie telefonu komórkowego czy płatność w walucie karty (DCC). Szczegółowe informacje dotyczące funkcjonalności terminali dostępne są na stronie https://www.polcard.pl/rozwiazania-platnicze/terminale-platnicze/.

Jak wybrać terminal, aby realnie wesprzeć swój biznes?

Chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał terminala płatniczego, warto sięgnąć po ten najlepiej dostosowany do specyfiki prowadzonego biznesu. Szyty na miarę najlepiej spełni swoje zadanie i przyniesie odczuwalne (nie tylko dla portfela) korzyści.

  • Terminale stacjonarne to niezawodne urządzenia podłączane do stałego źródła zasilania (bez konieczności ładowania baterii). Trwałe, odporne na uszkodzenia i bezawaryjne najlepiej sprawdzają się w sklepach, punktach usługowych i na stacjach benzynowych z tradycyjną obsługą kasową.
  • Terminale mobilne to rozwiązania płatnicze ładowane przy pomocy wbudowanego portu micro-USB. Poręczne i lekkie pozwalają na przyjmowanie płatności także poza kasą. Świetnie sprawdzają się przede wszystkim w gastronomii i usługach transportowych. Sięgając po terminal mobilny, będziesz tam, gdzie Twój klient i zapewnisz mu możliwość uregulowania rachunku bezgotówkowo w dowolnym miejscu i czasie.
  • Terminale typu softpos to nowoczesne aplikacje płatnicze, umożliwiające przyjmowanie płatności zbliżeniowych na smartfonach i tabletach z systemem Android wyposażonych w technologię NFC (większość aktualnie produkowanych urządzeń mobilnych ją posiada). Umożliwiają więc realizację płatności bezgotówkowych łatwiej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej. Terminale typu softpos precyzyjnie odpowiedzą na oczekiwania osób pracujących w terenie i wykonujących usługi u klienta, np. hydraulików, monterów, masażystów, rehabilitantów, kurierów, dostawców jedzenia, taksówkarzy, adwokatów, lekarzy czy księgowych.

Wdrożenie płatności bezgotówkowych przynosi przedsiębiorcom wielowymiarowe korzyści — pomaga zbudować przewagę konkurencyjną, zdobyć nowych klientów, zwiększyć obroty i zyski. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność takiej formy płatności, to najlepszy moment, by wyposażyć swoją placówkę w terminal płatniczy.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny