Pomoce domowe

1. Biznesplan to podstawa

Nie wystarczy zaplanować założenia firmy, podobnie jak nie wystarczy kupić mopa z kubłem, by rozpocząć świadczenie usług. Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki rodzaj usług będzie świadczony i dla kogo, czy oferta będzie skierowana do klientów prywatnych, czy do firm. I wreszcie czy oferujemy kompleksowe sprzątanie, odkurzanie, wycieranie kurzu, mycie okien, oraz wszystkiego, co się znajduje w pomieszczeniach, czy koncentrujemy się na usługach specjalistycznych: pranie wykładzin, tapicerek, mycie okien, lub sprzątanie po remontach.

2. Rejestracja działalności

Jak każdą firmę, tak i sprzątającą, należy zarejestrować we właściwym urzędzie miejskim lub gminnym. Kolejnych formalności należy dopełnić w urzędzie skarbowym i ZUS-ie. Trzeba będzie między innymi wybrać sposób opodatkowania oraz zdecydować, czy firma będzie płatnikiem podatku VAT. W przypadku prowadzenia usług dla firm raczej należy się liczyć z koniecznością płacenia VAT-u, prowadząc usługi dla osób prywatnych, nie ma takiej konieczności. Konieczne będzie też założenie konta w banku.

3. Jednoosobowo czy z pracownikami?

Tu wszystko zależy od kwoty, jaką można zainwestować w rozruch firmy. Jeśli chcemy mieć dużą firmę z wieloma pracownikami, warto postarać się o dotację unijną na rozpoczęcie własnej działalności. Może też okazać się, że firma planowana jako jednoosobowa (taką firmę warto zareklamować na www.pomocedomowe.pl) z czasem rozrośnie się, gdyż ilość zleceń będzie przekraczała moce przerobowe jednej osoby.

4. Profesjonalny sprzęt

W zależności od rodzaju oferowanych usług trzeba będzie wyposażyć firmę w odpowiedni sprzęt do sprzątania. Wbrew pozorom nie zawsze wystarczy odkurzacz i myjka ciśnieniowa, szczególnie jeśli ma się w planach sprzątanie dużych obiektów. Oprócz tradycyjnych ściereczek, mopów, miotełek do kurzu mogą być potrzebne także duże i drogie maszyny sprzątające. Planując usługi w dziedzinie sprzątania, trzeba wziąć to pod uwagę.

5. Szkolenia

Wbrew pozorom sprzątanie to nie zabawa, a wiedza wyniesiona z domu może okazać się niewystarczająca. Wiedza na temat sprzętu, technik sprzątania, metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach (uporczywe plamy, delikatne tkaniny, drogie meble) oraz środków czystości jest niezbędna, aby prawidłowo i profesjonalnie świadczyć usługi.

6. Reklama

Aby mieć klientów trzeba ich zdobyć. W dużych miastach nie powinno to być problemem, zapewne będzie wielu chętnych na sprzątanie w Gdańsku (znajdziesz ich tu), ale i konkurencja w branży może być spora. Dlatego zakładając firmę trzeba pamiętać o zarezerwowaniu środków na reklamę. Oprócz ogłoszeń w lokalnej prasie, telewizji czy wśród znajomych (znana od lat metoda: „jedna pani drugiej pani”) warto również pomyśleć o własnej stronie internetowej. Dobrym sposobem na pozyskiwanie klientów jest składanie ofert wszędzie tam, gdzie potencjalnie może być zapotrzebowanie na tego typu usługi.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 84,6% czytelników artykuł okazał się być pomocny