Dlaczego Internet jest teraz niezbędny do promocji naszego przedsiębiorstwa?

Ponieważ właśnie tam znajdują się nasi klienci. Z Internetu korzysta ponad połowa populacji naszej planety – żadne inne źródło nie dostarczy nam tylu potencjalnych klientów.

Dodatkowo to właśnie w Internecie szukamy teraz informacji o usługach i produktach, które chcemy kupić. Nie przechadzamy się już ulicami szukając sklepu, który nas zainteresuje – odpowiednikiem takich poszukiwań jest wchodzenie w Google i na strony internetowe.

Musimy być też świadomi tego, że nasza konkurencja nie próżnuje i na pewno posiada stronę internetową i inne formy obecności w Internecie. Jeżeli my nie zadbamy o te aspekty, to klienci z pewnością wybiorą naszych konkurentów. Dlatego stworzenie strony internetowej dla naszego biznesu jest tak kluczowe.

Od czego zacząć tworzenie naszej obecności w Internecie?

Jeżeli chcemy zacząć od czegoś mało czasochłonnego, to warto postawić na wizytówkę Google. Jest to darmowa opcja, która pozwoli nam zaprezentować naszą firmę w Internecie. Dzięki wizytówce Google klienci po wpisaniu nazwy naszej firmy zobaczą podstawowe informacje na jej temat:

  • nazwę

  • zdjęcie siedziby

  • adres

  • godziny otwarcia

  • oceny innych użytkowników

W ten sposób klienci mogą uzyskać na temat naszej firmy potrzebne informacje bez konieczności wykonywania połączenia telefonicznego, co jest na pewno dla nas dużą oszczędnością czasu.

Zadbaj o widoczność w mediach społecznościowych

Obecnie klienci, szczególnie ci młodsi, szukają informacji o firmach nie tylko w wyszukiwarce, ale też w mediach społecznościowych. Facebook czy Instagram to często główne źródło informacji dla osób w wieku 18-35 lat, więc nie powinniśmy sobie pozwolić na to, żeby zabrakło tam naszej firmy.

Plusem posiadania profili na takich platformach jest to, że jest to całkowicie darmowe. Ich prowadzenie wymaga jednak pewnej wiedzy. Posty powinny być angażujące, merytoryczne i dostosowane językiem do naszych potencjalnych klientów. Bardzo ważnym aspektem jest też regularne wstawianie treści na social media – użytkownicy nie mogą zapomnieć o naszej firmie, dlatego posty 1-2 razy w tygodniu powinny być minimum. Należy pamiętać również o tym, aby nie wstawiać postów zbyt często, ponieważ może mieć to skutek odwrotny do założonego - zamiast zainteresowania potencjalnych klientów wzbudzimy tylko ich irytację.

Strona internetowa – najlepsza forma przyciągnięcia klienta

Jeżeli posiadamy już wizytówkę w wyszukiwarce Google oraz profile w social media, czas przejść do najważniejszego aspektu obecności każdej firmy w Internecie – strony www.

Strona internetowa sprawia, że Twój biznes jest widoczny w Internecie. Jeżeli potencjalny klient szuka Twoich usług w Internecie i nie znajdzie Twojej strony www, prawdopodobnie stwierdzi, że pomylił nazwę firmy i skieruje swoje - wirtualne – kroki do konkurencji. Strony internetowe zwiększają wiarygodność naszej firmy. Ponieważ obecnie każdy szanujący się biznes posiada swoją witrynę, to jest ona czynnikiem, na podstawie którego oceniają nas potencjalni klienci.

Profesjonalny design, merytoryczne treści, zdjęcia naszych produktów czy usług – wszystkie te aspekty stron www wpływają na opinię użytkowników Internetu.

Strony internetowe nie muszą być też skomplikowane. W przypadku firm z małą ofertą czy gamą produktów wystarczy prosta strona, na której klienci będą mogli znaleźć wszystkie podstawowe informacje.

Obecność w Internecie to najlepsza forma reklamy

SEO, Google Ads, Facebook Ads, kampanie reklamowe – te działania w Internecie przyciągną do naszej firmy więcej klientów niż kiedyś reklama w radio czy gazecie. Żeby były jednak skuteczne, podstawą jest stworzenie wspomnianej już strony internetowej. Co zrobić, kiedy tworzenie stron internetowych nas przerasta?

Chcesz posiadać własną stronę internetową? Zatrudnij profesjonalistów

Ponieważ to właśnie od e-marketingu zależy być albo nie być naszej firmy, odpowiedzialność tego zadania może nas trochę przerastać. Wizytówka Google może się nam jeszcze udać, ale tworzenie strony internetowej (sprawdź na: https://devispace.pl/oferta/strony-internetowe/) albo postów na Facebooku? Te działania wymagają już zazwyczaj wiedzy z zakresu grafiki, web designu, content marketingu, pozycjonowania i wielu innych działań.

Dlatego jeżeli chcemy, żeby początki naszej obecności w Internecie były udane, to warto już na wstępie zatrudnić profesjonalną agencję jak np. Devispace.

Projektowanie stron www - co zawiera?

Profesjonalna agencja marketingowa zadba o stworzenie strategii marketingowej, która będzie odpowiednia dla naszej firmy. Tworzenie strony www jest ich codziennością, więc mają wiedzę potrzebną do postawienia strony www, która przyciągnie do niej klientów. W końcu projektowanie strony internetowej to nie wszystko - ważne jest też wypełnienie jej odpowiednimi treściami i grafikami.

W ofercie agencji znajduje się zazwyczaj:

  • tworzenie stron www

  • copywriting

  • prowadzenie social media

  • pozycjonowanie strony

  • prowadzenie kampanii w Google i na Facebooku

Agencja zadba też o takie aspekty jak szybkość ładowania strony, pozycjonowanie stron, planowanie słów kluczowych i inne aspekty z zakresu marketingu. Dzięki temu agencja może zaoferować nam kompleksowe usługi, które przygotują naszą firmę na debiut w Internecie.

artykuł partnera

ikona podziel się Przekaż dalej