Czym jest wycinarka laserowa i jak działa?

Branża reklamowa i wiele innych sektorów gospodarki korzysta z wycinarek laserowych fiber. To urządzenia oparte na światłowodowym źródle i prowadzeniu lasera o wysokiej koncentracji energii. Dzięki wyeliminowaniu gazu osłonowego (np. CO2), wiązka jest stała, co sprzyja powtarzalności produkcji. Wycinarka laserowa fiber zdolna jest do cięcia materiałów metalowych czy tworzyw sztucznych. W porównaniu do maszyn korzystających z lasera CO2 możliwe jest też obrabianie materiałów refleksyjnych. Wszystko dzięki znacznie silniejszemu skupieniu energii i precyzyjnemu cięciu.

Działanie samej głowicy laserowej wycinarki typu fiber opiera się na prowadzeniu wiązki przy pomocy światłowodu. Najczęściej domieszkowany jest pierwiastkami takimi jak neodym czy erb. W momencie wygenerowania wiązki lasera zostaje ona skupiona w niewielkim obszarze na powierzchni obrabianego materiału. Na skutek ogromnej ilości skoncentrowanej energii metal lub tworzywo sztuczne zostaje roztopione, co przerywa jego ciągłość. Głowica oprócz dawkowania promienia laserowego podaje na powierzchnię metalu również sprężone powietrze, które powoduje szybkie odparowanie substancji na skutek cięcia, co czyni cały proces estetycznym.

Profesjonalną ofertę wycinarek laserowych znajdziesz na stronie: https://maszyny-polskie.pl/oferta-maszyn/wycinarki-laserowe-fiber/

Dlaczego wycinarka laserowa sprawdza się w branży reklamowej?

Kluczowe znaczenie w kontekście reklamy ma estetyka obróbki, maksymalne obniżenie kosztów i możliwość pracy na różnych rodzajach materiału. Wycinarka laserowa spełnia wszystkie ww. wymagania. Wiązka laserowa z powodzeniem radzi sobie z obróbką elementów ze stali nierdzewnej, stali węglowej, mosiądzu, aluminium czy tworzyw sztucznych. W kontekście branży reklamowej szczególne znaczenie ma zwłaszcza obróbka takich tworzyw jak plexi czy dibond.

Poza uniwersalnością materiałową wycinarka laserowa zapewnia obniżenie kosztów nawet w przypadku niskoseryjnych produkcji. To ważne zwłaszcza w przypadku produkcji reklamy. Najczęściej przedsiębiorca wybiera jeden projekt, który jest realizowany na różnego typu powierzchniach. Dzięki zastosowaniu wycinarki laserowej łatwiej obniżyć koszty i przyspieszyć produkcję nawet w przypadku pojedynczych projektów reklamowych.

Jak wybrać wycinarkę laserową w branży reklamowej?

Wysoka wydajność cięcia, niskie koszty i niezawodność są możliwe do osiągnięcia tylko wtedy, gdy wycinarka laserowa pochodzi od sprawdzonego producenta. Na szczęście dzisiaj przedsiębiorstwa mają dostęp do maszyn najwyższej jakości, które są zdolne do realizacji zadań przez dziesiątki tysięcy godzin. Postaw na sprawdzonego producenta i dystrybutora, który jednocześnie zapewnia pełne zaplecze serwisowe i ułatwia przeprowadzenie instalacji i konfiguracji urządzenia w Twojej firmie.

ikona podziel się Przekaż dalej