Wywóz i utylizacja starych mebli we Wrocławiu. O czym trzeba pamiętać?
Remont i przeprowadzka (przeprowadzka-wroclaw.pl) nieodłącznie wiążą się z koniecznością wyrzucenia starych i niepotrzebnych rzeczy. Sporą część stanowią zazwyczaj meble. Takie elementy wyposażenia mogą okazać się bardzo problematyczne ze względu na gabaryty i trudności z wyniesieniem z domu. Do tego należy jeszcze dodać kłopot związany z ich utylizacją. W związku z tym wiele osób woli skorzystać z pomocy firm, które świadczą usługi wywozu mebli. Od czego zacząć i jak przygotować się do tego procesu?
1. Skontaktuj się z firmą wywozową.
Pierwszym krokiem jest skontaktowanie się z firmą oferującą usługi wywozu i utylizacji mebli. Podczas rozmowy należy w szczegółowy sposób określić swoje potrzeby. Aby firma mogła przygotować wycenę, potrzebuje informacji m.in. o liczbie mebli oraz ich wielkości. W tym przypadku najlepiej posłużyć się zdjęciami. Oprócz tego należy poinformować firmę o sytuacji lokalowej (liczbie pięter, dostępności windy itp.).
2. Ustal termin realizacji usługi.
Kolejną kwestią jest ustalenie terminu. Większość osób wybiera weekend lub popołudnie w dniu roboczym. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że niektóre godziny mogą być problematyczne z uwagi na korki. Najbardziej optymalną porą wydaje się być wczesny poranek, zwłaszcza jeśli liczba mebli oraz innych przedmiotów przeznaczonych do utylizacji jest dość duża.
3. Przygotuj się do wywozu mebli.
Gdy termin wywozu jest coraz bliżej, warto rozpocząć przygotowania. W pierwszej kolejności należy zaopatrzyć się w worki na śmieci dopasowane do rodzaju wyrzucanych przedmiotów. Do utylizacji mogą być bowiem przeznaczone nie tylko meble, ale również różnego rodzaju akcesoria oraz inne drobiazgi, z których nie zamierzamy już korzystać. Przed załadunkiem pracownicy firmy będą musieli wszystko posortować, dlatego wcześniejsze pogrupowanie rzeczy w dużym stopniu przyspieszy prace. Jeśli mamy taką możliwość, warto także rozkręcić stare meble. Jeżeli nie dysponujemy odpowiednimi narzędziami lub zwyczajnie nie mamy czasu na takie działania, firma wywozowa może zrobić to za nas. Trzeba jednak przygotować się na to, że demontaż lub odłączanie sprzętów AGD wydłuży czas pracy i w związku z tym będzie wiązać się z wyższymi kosztami.
4. Zabezpiecz wnętrze mieszkania, klatkę schodową i windę.
Jeśli przejścia w domu są dość wąskie, warto zawczasu zabezpieczyć ościeżnice, zwłaszcza jeżeli niektóre meble trzeba będzie wynosić w całości. To samo dotyczy klatki schodowej oraz windy. Dzięki temu unikniemy nieprzewidzianych kosztów oraz nieprzyjemnych sytuacji związanych z uszkodzeniem elementów należących do części wspólnych w bloku.
5. Opłać usługę wywozu i utylizacji mebli.
Warto pamiętać, że początkowa wycena ma charakter orientacyjny, a ostateczne koszty usługi zależą od faktycznego czasu pracy. Ten z kolei jest liczony od momentu rozpoczęcia czynności związanych z wywozem już na miejscu, pod adresem wskazanym przez klienta. Do tego czasu doliczana jest dodatkowa godzina, którą pracownicy muszą poświęcić na przyjazd oraz rozładunek mebli i innych przedmiotów do kontenerów w PSZOK-u.
Po zakończeniu wszystkich wyżej wymienionych czynności, domownicy mogą cieszyć się pustym mieszkaniem i w spokoju zacząć prace remontowe.