Zwrot towaru w Castoramie – porady praktyczne

Zwroty towaru – najważniejsze informacje

W regulaminie sklepu zostało dokładnie określone, jakie zasady obowiązują przy zwrocie towarów. Dowiadujemy się z niego między innymi tego, że mogą one być zwracane w dowolnym czasie. Nie ma tutaj określonej liczby dni, w których klient musi dokonać zwrotu. Ważnym jest jednak to, że stan towaru musi być niezmieniony, co oznacza, że nie może być on używany.

Istnieje jednak specyficzna grupa produktów, które zwrotowi w marketach Castorama nie podlegają. Mowa głównie o tych towarach, które zostały dla klienta wykonane na specjalne zamówienie. Chodzi konkretnie o:

  • farby powstałe w wyniku mieszania
  • docięte na życzenie klienta fragmenty drewna, lustra, szkła
  • barwione tynki

Reklamacje w Castoramie i zwrot towaru w Castoramie - zasady

Jak wygląda procedura reklamacyjna w marketach budowlanych Castorama? Jeśli towar posiada wady fizyczne, obowiązuje reklamacja z tytułu rękojmi. Może być ona złożona osobiście w siedzibie sklepu, drogą elektroniczną lub też drogą pocztową.

W regulaminie podkreśla się, że rozpatruje się każdą z reklamacji w Castoramie zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego tworzy się protokół reklamacyjny. To zadanie wykonać musi pracownik sklepu, uzyskując niezbędne informacje od klienta.

Pamiętać warto, że na każdym etapie procesu reklamacji klient może dowiedzieć się o jego statusie, wystarczy tylko skontaktować się z działem serwisu sklepu, w którym została ona złożona. Dzięki temu wielu kupujących uznaje reklamacje w Castoramie za stosunkowo łatwe do przeprowadzenia. Jeśli planujesz zakupy w tym sklepie, sprawdź także zebrane w tym miejscu artykuły o Castoramie.

Zwrot towaru – informacje praktyczne

Warto podkreślić, że za poddany zwrotowi towar klient otrzymuje zwrot pełnej ceny obowiązującej w dniu jego zakupu (nie zaś tej ceny, która obowiązuje w momencie oddawania go do sklepu). Poza tym sklep zastrzega sobie, że jego pracownicy mogą zweryfikować to, czy produkt faktycznie jest nieużywany czy też może został zużyty albo uszkodzony. W drugim przypadku towaru nie będzie można zwrócić.

Należy pamiętać o tym, że zwrot towaru w Castoramie jest możliwy wyłącznie za okazaniem oryginału dowodu zakupu. Może być nim:

  • Paragon
  • Faktura VAT
  • Duplikat faktury VAT

Bez przedstawienia któregoś z nich nie można w tym markecie budowlanym zwracać produktów.

Mężczyzna w sklepie podczas zwrotu towarów, a także zwroty w Castoramie

Proces zwrotu w sklepach sieci Castorama

Jak widać cały proces zwrotu towarów jest w markecie Castorama nieskomplikowany, a jego zasady uchodzą powszechnie za proste. Dużą zaletą z punktu widzenia kupujących jest wspomniany już brak limitu dni na zwrot produktów.

Można to zrobić w dowolnym momencie od zakupu, jeśli oczywiście posiada się oryginał dowodu zakupu i nie mamy do czynienia z towarem, którego oddawać nie można.

W jakich sytuacjach najczęściej kupujących decydują się na to, by uruchomić proces zwrotu? Ich motywacje są różne, niekiedy okazuje się, że produkt, który zakupili, nie będzie im jednak potrzebny, czasami nie wpisuje się on w aranżację wnętrza czy zewnętrza ich domu. Ważne jest to, by nie był od używany ani zniszczony.

Zwroty towaru w marketach budowlanych

Zwrot towaru w OBI – zasady

W marketach sieci OBI również możliwy jest zwrot towarów. Na jakich zasadach przebiega? Można śmiało powiedzieć, że warunki są podobne do tych prezentowanych przez Castoramę. W sklepie tym klienci mają możliwość bezterminowego zwrotu towaru. Musi on jednak:

  • być w dobrym stanie
  • być nieużywany

Jego nabycie natomiast należy potwierdzić poprzez okazanie oryginału dowodu zakupu (paragon fiskalny, faktura VAT lub duplikat faktury VAT). Istnieje grupa produktów, w przypadku których zwroty nie obowiązują, należą do nich:

  • Rośliny żywe
  • Towary z wyprzedaży
  • Towary cięte z metra
  • Pojedyncze sztuki paneli oraz płytek
  • Farby z mieszalnika
  • Towary przygotowane na specjalne zamówienie
  • Artykuły po terminie ważności

Klienci mogą dokonać zwrotu w dowolnym sklepie sieci, nie musi być to dokładnie ten, w którym produkt został zakupiony.

Zwroty w Leroy Merlin – informacje praktyczne

Leroy Merlin to kolejny z marketów budowlanych cieszących się w naszym kraju popularnością. Słynie z przystępnych cen produktów oraz dużej ich dostępności. Jak natomiast prezentuje się kwestia procesu zwrotu towaru przez klienta i jakie są jego zasady?

Tutaj również umożliwiono bezterminowy zwrot towarów, nie trzeba zatem pilnować terminu i sprawdzać, po ilu dniach produktu oddać już nie można. Opcja zwrotu w dowolnym czasie jest z punktu widzenia klientów niezwykle wygodna i komfortowa.

Sieć zastrzega sobie jednak możliwość odmowy przyjęcia towaru do zwrotu wtedy, kiedy został on zakupiony w ilościach hurtowych (szczególnie zaś w tych przypadkach, kiedy był przeznaczony do dalszej odsprzedaży).

Jak natomiast wygląda kwestia w przypadku wymiany towaru? Jest ona dwuetapowa, najpierw dokonywany jest zwrot, następnie zaś przeprowadza się sprzedaż nowego produktu (z wydaniem kupującemu nowego dokumentu zakupu).

Jeśli zaś chodzi o zwrot należności za zwracany produkt, dokonywany jest on w takiej samej formie, w jakiej odbywała się sprzedaż. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli kupujący płacił gotówką, również gotówkę otrzyma, jeśli natomiast płatność dokonywana była za pośrednictwem karty płatniczej, otrzymuje on zwrot na kartę.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 93,3% czytelników artykuł okazał się być pomocny