Każdego dnia przez Teresin, wieś w województwie mazowieckim, przejeżdża kilkadziesiąt pociągów. Wójt gminy Teresin, Marek Olechowski, skarży się na stojące samochody. Uważa, że pojazdy czekające na przejazd pociągu zatruwają atmosferę. Mieszkańcy, którzy znajdują się w pobliżu, muszą oddychać zanieczyszczonym powietrzem. Aby rozwiązać sytuację i ułatwić życie mieszkańcom, rozpoczęto budowę bezkolizyjnego skrzyżowania w Teresinie w ciągu ul. Ojca Maksymiliana Kolbego i ul. Szymanowskiej – druga ulica jest drogą powiatową. 140-m tunel pod torami linii kolejowej nr 3 (Warszawa – Kunowice) zastąpi przejazd kolejowy. Kierowcy nie będą już więcej czekać przed zamkniętymi rogatkami. Sprawdź, kiedy zostanie oddany do użytku najdłuższy tunel w Polsce biegnący pod Odrą.
To jednak nie koniec. W tunelu powstanie droga o dwóch pasach ruchu dla samochodów. Będzie też chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Najpierw wykonawca musi pozbyć się urządzeń podziemnych, m.in. kanalizacji, układu kolejowego i sieci gazowych. Marcin Kobyliński, przedstawiciel wykonawcy inwestycji, wylicza, że tunel będzie mieć ok. 138 m długości. Łączny odcinek przebudowy drogi wymienionych wyżej ulic wynosi zaś ok. 340 m. Zastępca dyrektora Regionalnego Centralnego PKP Polskie Linie Kolejowe, Daniel Boruchalski, dodaje, że obiekty poprawią bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ale też kolejowym. – Eliminują uciążliwości mieszkańców, pozwalając bezpośrednio przejechać drogą pod linią – dodaje Daniel Boruchalski.