Nie można jednak od razu zniechęcać się do działań SEO, ponieważ oprócz pozyskiwania nowych klientów gwarantują również wartościową promocję firmy, kreowanie jej pozytywnego i profesjonalnego wizerunku, a same w sobie są bezpłatne (w odróżnieniu od klasycznych, opłacanych reklam). Dobrze jest wiedzieć, że koszt pozycjonowania stron zależy od wielu czynników, dlatego trudno jest z góry podać stałe ceny. Rozmawiamy z ekspertami z agencji marketingu internetowego BrandBay.pl, o tym co wpływa na cennik pozycjonowania stron.

Jak zmniejszyć koszt pozycjonowania stron?

Najważniejsze, o czym należy pamiętać, gdy już docenimy korzyści wynikające z działań SEO i zdecydujemy się na nie dla naszej firmy, jest to, że pozycjonowanie powinno być wykonywane regularnie i modyfikowane w zależności od osiąganych rezultatów. Nie jest to przykładowo budowa strony internetowej, którą wystarczy stworzyć, a później raz na kilka lat zmodyfikować. Fakt ten również wpływa na koszt pozycjonowania stron, ponieważ nie jest to jednorazowy wydatek, a raczej comiesięczna opłata dla agencji marketingu internetowego/SEO za wykonywane usługi.

W ten kwestii bardzo ważna jest również umowa, która określa ramy i warunki współpracy – w zależności od oferty agencji, możemy zdecydować się wyłącznie na działania SEO lub też połączyć je z prowadzeniem kanałów społecznościowych, usługami graficznymi czy innymi. Wtedy za taki pakiet możemy zapłacić znacznie mniej, co automatycznie zmieni cennik pozycjonowania stron.

Nie warto natomiast obniżać ceny pozycjonowania kosztem jakości usług, ponieważ wtedy nie przyniesie ono zadowalających rezultatów, a wydane pieniądze okażą się nietrafioną inwestycją. Cena pozycjonowania powinna świadczyć o jakości usług i profesjonalizmie agencji.

Pozycjonowanie stron – cennik zależy od wielu czynników

Jeśli chcemy oszacować koszt pozycjonowania stron, musimy zatem pamiętać, że ceny dla tej samej firmy i zakresu działań SEO mogą różnić się pomiędzy konkretnymi agencjami. Kluczowe jest to, jaki jest rodzaj działalności danej firmy, ponieważ z nią wiążą się konkretne frazy kluczowe. W dużej mierze właśnie od nich zależy cennik pozycjonowania stron. Im będzie ich więcej i będą bardziej typowe, popularne, tym ceny za usługi mogą być wyższe. Wymagają większych i długotrwałych nakładów pracy, ponieważ konkurencja na nie jest bardzo duża. Jeśli natomiast będzie ich mniej i będą mniej popularne, specjaliści mają nieco ułatwione zadanie, choć ono również wymaga dużej wiedzy i doświadczenia.

Cennik pozycjonowania stron kształtuje nie tylko konkurencyjność danej branży i pozycjonowanych fraz kluczowych, ale także ich długość. Na hasła, które mają dwa-trzy słowa jest dużo więcej chętnych, co sprawia, że ich pozycjonowanie jest trudne i czasochłonne. Natomiast im dłuższe frazy kluczowe będziemy chcieli wypozycjonować, tym mniej pracy będą musieli wykonać specjaliści, a wtedy ceny usługi będą proporcjonalnie malały.

Na koszt pozycjonowania stron wpływa także metoda i czas pracy. Cena pozycjonowania opartego na generowaniu przez automaty niskiej jakości linków z podobnym do siebie tekstem będzie stosunkowo niska. Gogle jednak rozpoznaje tego typu metody linkowania, a pójście drogą na skróty kończy się karą ze strony wyszukiwarki. Cena pozycjonowania, które będzie etyczne, jakościowe i czasochłonne będzie wyższa, będzie się ono bowiem opierało na linkowaniu z wartościowych zapleczy. Tylko w ten sposób osiągniemy zadowalające nas efekty, które pozytywnie przełożą się na rozpoznawalność firmy i wyższe wyniki sprzedażowe.

Zdecydowanie warto więc zainwestować w usługi specjalistów w branży, którzy posiadają dużą wiedzę, ogromne doświadczenie oraz profesjonalne podejście do swoich klientów.

Jak już wspominaliśmy, każdy projekt jest inny, dlatego jeśli chcesz poznać precyzyjną cenę pozycjonowania Twojej strony www, odwiedź stronę: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www i poproś o bezpłatną wycenę!

artykuł sponsorowany

ikona podziel się Przekaż dalej