Piotr Malepszak objął stanowisko wiceministra infrastruktury pod koniec grudnia 2023 roku. Podczas panelu „Infrastruktura i budownictwo” na EEC Trends opowiedział o tym, co chce ustanowić najważniejszą częścią swojej pracy. Jako najistotniejsze wymienił podniesienie efektywności sieci kolejowej. Wiceminister infrastruktury chce też dopilnować, aby pieniądze przeznaczone na inwestycje związane z koleją wydawano rozważnie. Uważa, że w ministerstwie panuje harmonia i spokój. Jednak w centrali PKP PLK jest wiele spraw do szybkiego poukładania. Piotr Malepszak sądzi również, że w prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest mnóstwo błędów, które generować mogą ogromne problemy w ruchu pociągów. Sprawdź najważniejsze informacje o największej inwestycji w historii PKP Intercity.
Jako negatywny przykład Piotr Malepszak podaje modernizację towarowej obwodnicy Poznania, która kosztowała 1,4 mld zł. Obwodnica posłużyć ma m.in. prowadzeniu ruchu pasażerskiego. Sądzi, że projekt od początku miał braki, które groziły pojawieniem się problemów w ruchu pociągów. – Mając taką wiedzę, nie mogłem zareagować – powiedział Piotr Malepszak. To specjalista od organizacji ruchu, który pracował w PKP PLK w latach 2008-2016. Pełnił tam funkcję dyrektora Biura Dróg Kolejowych. Piastował również stanowisko pełnomocnika zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych.
Wiceminister infrastruktury dodał, że ma na celu weryfikować inwestycje kolejowe, a nie je zatrzymywać. Weryfikacja nie zajmuje trzech miesięcy. Podczas tego procesu można wyłapać jednak banalne błędy, które mogą zaważyć na całości projektu. Jeśli chodzi o Poznań, razem z PKP PLK do projektu naniesiono słuszne poprawki. Wydłużenie realizacji będzie nie większe niż miesiąc. Umowa z wykonawcą pierwotnie miała zostać podpisana do 15 stycznia. Dziś PKP PLK może już oficjalnie tego dokonać.