Social media – co daje prowadzenie przez firmę zewnętrzną?

Zanim ustalimy, ile kosztuje prowadzenie facebooka czy instagrama, określimy korzyści płynące z wynajęcia wyspecjalizowanej agencji. W przypadku małych firm, wielu przedsiębiorców samodzielnie zajmuje się prowadzeniem strony, instagrama czy facebooka. Jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne. Niestety prowadzenie strony i social mediów wymaga czasu i doświadczenia. Większe firmy często powierzają tę funkcję działowi marketingu. Jednak najlepsze efekty osiąga się poprzez prowadzenie przez firmę zewnętrzną.

Doświadczona agencja reklamowa nie tylko tworzy nowe wpisy na facebooka czy instagrama. W zakresie działań znajduje się cała strategia marketingowa, analiza zachowań potencjalnych klientów, budowanie świadomości marki i docieranie do jak najliczniejszej grupy odbiorców. Agencja reklamowa będzie także śledziła działania konkurencyjnych firm, analizowała zachowania odbiorców i odpowiednio dopasowywała strategię marketingową.

Cennik prowadzenia social mediów okazuje się mocno zróżnicowany. Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie, ile kosztuje prowadzenie strony, facebooka lub instagrama. Ostateczna cena będzie uzależniona od standardu usługi, jej zakresu oraz zasięgu działań marketingowych. Warto przy tym podkreślić, że sam cennik prowadzenia social mediów nie powinien być głównym wyznacznikiem wyboru agencji reklamowej. Bardzo atrakcyjna cena za prowadzenie przez firmę zewnętrzną na ogół wiąże się z gorszymi wynikami. W wielu przypadkach efekty najtańszych wykonawców okazują się trudne do zauważenia. Dlatego jeśli zależy nam na optymalnej promocji strony, profesjonalnym prowadzeniu firmowego instagrama lub facebooka, warto powierzyć pracę doświadczonej i wykwalifikowanej agencji.

Ile kosztuje prowadzenie strony, instagrama lub facebooka? Sprawdzamy cennik prowadzenia social mediów

Promocja poprzez instagrama i facebooka. Minimalna cena za prowadzenie przez firmę zewnętrzną

Minimalna cena prowadzenia strony, firmowego facebooka lub instagrama to około 350 zł netto miesięcznie. Jest to bardzo atrakcyjna stawka, oferowana przez nieliczne agencje reklamowe. Warto przy tym zauważyć, że atrakcyjna cena wiąże się z niewielkim zakresem prac.

W cenie 300 zł uzyskamy kilka wpisów na facebooka lub instagrama. Działania marketingowe nie będą obejmowały profesjonalnej kampanii reklamowej ani kampanii Facebook Ads.

W przypadku najniższych cen współpracy, dodatkowo płatne może okazać się także samo założenie fanpage. Cena założenia fanpage na facebooka lub instagrama to wydatek maksymalnie 200 zł. W przypadku bardziej rozbudowanej współpracy z agencją reklamową, założenie fanpage będzie wliczone w cenę współpracy. Jeśli szukasz więcej informacji, sprawdź także zebrane w tym miejscu artykuły z aktualnymi cennikami.

Cennik prowadzenia social mediów – średnia cena współpracy z agencjami reklamowymi

Większość firm i przedsiębiorstw, które oczekuje dobrze widocznych efektów promocyjnych, decyduje się na skorzystanie ze współpracy o wyższym standardzie. Cennik prowadzenia social mediów można podzielić na pakiety. Ile kosztuje usługa promocji strony, facebooka lub instagrama?

Załóżmy że prowadzenie przez firmę zewnętrzną odbywa się w ramach pakietu mini. W cenie znajduje się kilka postów na facebooka lub instagrama, 1 relacja na facebooku tygodniowo oraz 1 kampania podstawowa kampania reklamowa na facebooka i instagrama. Cennik prowadzenia social mediów zaczyna się od 600 zł netto miesięcznie. Niektóre agencje reklamowe pobiorą za swoją pracę wynagrodzenie rzędu 900 zł miesięcznie. Warto zauważyć, że jest to jedynie cena za prowadzenie przez firmę zewnętrzną. Do kosztów całkowitych należy także doliczyć kampanie reklamowe.

Cennik prowadzenia social mediów rośnie, jeśli właściciel firmy oczekuje lepszych efektów promocyjnych. Dlatego wiele agencji reklamowych oferuje tak zwane pakiety podstawowe. Współpraca obejmuje kilka postów na facebooka i instagrama, prowadzenie strony i dwie do trzech kampanii reklamowych. W cenie może znajdować się również przygotowanie zdjęcia w tle i odpowiadanie na komentarze. Cennik prowadzenia social mediów może zostać uzależniony od budżetu reklamowego. Załóżmy, że cena budżetu na kampanię reklamową wynosi 300 do 800 zł netto miesięcznie. Średni koszt prowadzenia social mediów w pakiecie podstawowym przeważnie zamyka się w kwotach od 1 000 do 2 000 zł netto miesięcznie.

Ile kosztuje prowadzenie strony, facebooka i instagrama w pakiecie premium? Najlepsze efekty promocyjne osiąga się przy skoordynowaniu wszystkich działań marketingowych. Firmy dysponujące wysokim budżetem na kampanie reklamowe mogą skorzystać z najbardziej zaawansowanej oferty współpracy z agencjami reklamowymi. W ten sposób promocja strony, facebooka czy instagrama przyniesie zoptymalizowane efekty.

Cennik prowadzenia social mediów w pakiecie premium obejmuje tworzenie unikalnych treści, przygotowanie postów i grafik, opracowanie pełnej strategii działania w social mediach. Strategia powstaje poprzez audyt istniejących kont i analizę zachowań potencjalnych odbiorców. W cenie może znajdować się także tworzenie profesjonalnych infografik, prowadzenie konkursów w mediach społecznościowych i tworzenie rozbudowanych kampanii reklamowych. Cennik prowadzenia social mediów w najwyższym standardzie na ogół rozpoczyna się od kwoty około 2 000 zł netto miesięcznie (plus budżet na kampanie reklamowe). W niektórych przypadkach cena okazuje się odczuwalnie wyższa. W wielu przypadkach za profesjonalną promocję firmy należy zapłacić około 5 000 zł netto miesięcznie. Cena może okazać się jeszcze wyższa, jednak w takim wypadku na ogół zostaje ustalona w sposób indywidualny i dopasowany do oczekiwań promocyjnych klienta.

Promocja poprzez facebooka i instagrama. Ile kosztuje prowadzenie przez firmę zewnętrzną? Aktualizacja: 07-11-2022 r.

Średnia cena od

Średnia cena do

Prowadzenie fanpage – pakiet mini

600,00 zł

900,00 zł

Prowadzenie fanpage – pakiet podstawowy

100,00 zł

2 000,00 zł

Prowadzenie fanpage – pakiet premium

2 000,00 zł

5 000,00 zł

Założenie fanpage

W cenie usługi

200 zł

Źródło: opracowanie własne

Zaprezentowany powyżej cennik prowadzenia social mediów ma charakter poglądowy. Cena za prowadzenie strony, facebooka lub instagrama nie obejmuje wartości podatku VAT. Stawki zaprezentowane powyżej nie stanowią oferty handlowej, a cena współpracy z niektórymi agencjami reklamowymi może się odczuwalnie różnić.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny